İmza atamayan müdür olur mu?

İbrahim Efe olayının İzmit Belediyesinde perdelediği bir konu var:
---Makine İkmal Müdürü Orhan Marul ile Yazı İşleri Müdürü Şaziye Marul’un karı-koca müdürlük yapacak olması, Kocaeli’deki hiçbir belediyede böyle bir manzaranın olmaması…
Değil.
---Kocaeli Büyükşehir Belediyesi kepçesinin önüne atılan İzmit Belediyesi Fen İşleri Müdürü Burak Güreşen’i belediyeye Nevzat Doğan’ın almış olması… (Güreşen’in babası o zamanlar Tepeköy Muhtarıymış)
Bu dadeğil.
---İzmit Belediyesinin geçen yıl kiralık araçlarını ayda 3 milyon liraya almak varken 8 milyon liraya İstanbullu firmadan alması, o ihalelerle son 6 ayda 25 milyon lirayı sahibi CHP’li olan firmanın cebine “süzme kar, löp et” olarak koyması…
Bu zaten başlı başına bir facia.
Ama bugünkü konumuz bu değil.

TOPLAM 58 YÖNETİCİ

İzmit Belediye Başkanı geçen hafta Perşembe günü yeni dönemdeki ekibini tanıttı.
Başkan yardımcısı, müdür ve genel müdürler yani belediyenin resmi yöneticileri toplamda 36 kişi.
Bir de danışman, sorumlu ve kurul üyeleri var.
Yani eski “koordinatörler.”
Geçen dönem bunların sayısı 15’ti.
Bu dönem 22 olmuş.
Toplamda ise 58 yönetici olduğu açıklandı İzmit Belediyesinde.
Öncelikle tüm yönetici arkadaşlara yeni görevlerinde başarılar diliyorum.
Allah hepsine doğru, güzel, hayırlı hizmetler yapmayı nasip etsin.
Lakin, önemli bir sorun var!

KANUNEN “MÜDÜR” DEĞİLLER

Biliyorsunuz, danışman, sorumlu, koordinatör, kurul üyesi gibi unvanlar resmi değil.
(Aslında İzmit Belediye başkanının 1-2 tane resmi başkan danışmanı atama yetkisi olabilir. Ama resmi. Ama konuyu da tam bilmiyorum. Kocaeli Büyükşehir Belediyesinde bu sayı 10. 2 milyonu aşmayan büyükşehir belediyelerinde ise 5. Konumuza kaldığımız yerden devam edelim.)
Yani yukarıdaki 22 kişi herhangi bir resmi evraka zaten imza atamaz.
Onlar işçi ya da yönetim kurulu ücreti alır, o kadar.
İşin sıkıntılı ve tuhaf tarafı, ataması yeni yapılan müdürlerin büyük çoğunluğunun da işçi olması.
Yani onların da resmi evraklara imza atamayacak olması.
Şaka yapmıyorum.
İftira da atmıyorum.
Zaten bile bile yapılan işler bunlar.
İmza atamayacakları bilinmesine rağmen başkan tarafından isimleri “müdür” olarak duyuruldu.
Yani kanunen “müdür” değiller.

İmza atamayan müdür olur mu?

12 TANE

Eskiden yok muydu?
Valla Nevzat Doğan’ın ikinci dönemini hatırlıyorum:
1 ya da 2 tane vardı herhalde.
Hani bazen aradığınız tarzda bir müdür bulamazsınız, idareten ya da sahadan çok tecrübeli bir işçiyi “müdür” olarak tanıtırsınız…
1-2 tane böyle isim olsa yine “amenna” diyeceğim.
Ama İzmit Belediyesinde bu sayı 12’yi bulmuş durumda.
Ve bu isimlerin hiçbiri “müdür” imzası atamaz.
İsterseniz konuyu isim bazlı inceleyelim:

1. Basın Yayın Müdürü Sercan Al. (Vekillik dönemindeki danışmanı. Eski gazeteci. Yetenekli. Ama özel kalemden memur olmadıysa (ki biz duymadık) hala işçi kadrosunda.)
2. Bilgi İşlem Müdürü Samet Can Demir
3. Destek Hizmetleri Müdürü Leyla Kıran
4. Halkla İlişkiler Müdürü Gülşah Çubuklu
5. İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürü Birol Sağlam. (Eski meclis üyesi. AKD Kocaeli eski şube başkanı. Ama işçi kadrosunda.)
6. Kadın Aile Müdürü Burcu Bineklioğlu
7. Koordinasyon İşleri Müdürü (Eski Temizlik İşleri Müdürü) Cemal Derya
8. Muhtarlık İşleri Müdürü Ozan Aksu (Ozan kardeşimi de severim. Çalışkan, üretken. Ayrıca sol ayağı ile inanılmaz şutlar çekiyor! Ama memur kadrosunda değil)
9. Özel Kalem Müdürü Ömürhan Yılmaz
10. Park Bahçeler Müdürü Devrim Bal. (Eski ilçe gençlik kolları başkanı. Eski meclis üyesi. Devrim’i severim. Güzel bir insan. Ama işçi kadrosunda. Ve park bahçeler uzmanlık alanı değil. Devrim kardeşim yanlış anlamasın, “O müdürde bir sürü genç memur mühendis var” diyorlar)
11. Spor Müdürü Mithat Ağa (Futbol İl Sorumlusu. Geçen dönem de Spor Müdürü denildi. Ama bildiğim kadarıyla o da işçi kadrosunda)
12. Temizlik İşleri Müdürü Sedat Çakır
(Pek çok yerden teyit ettim. Ama yine de yanlış bir isim yazmışsam söyleyin.)

HUKUKİ DEĞİL SİYASİ MÜDÜR

Fatma başkan hukukçu.
Yani herkesten çok bu işlere onun dikkat etmesi lazım.
Ama nedense bu işlere hukuki değil hep siyasi gözle bakıyor.
Hukuki değil siyasi tercihlerde bulunuyor.
Sonrasında da ortaya böyle tuhaf, Kocaeli’de örneği olmayan bir manzara çıkıyor.
Tekrar ediyorum, böyle bir manzara Kocaeli’deki hiçbir belediyede yok.
1-2 tane işçi müdürü olan belediye var mıdır?
Hiç duymadım.
Nevzat Doğan’ın ikinci döneminde sanırım sadece 1 kişi vardı.
Hürriyet’in ilk döneminde de 5-6 tane vardı sanırım.
Şimdi rakam daha da arttı.

SAYIŞTAY BELEDİYEYİ UYARMIŞ

Sayıştay bu konularla ilgili İzmit Belediyesini uyarmış.
Sayıştay Denetim Raporlarına, “Teşkilat Yapısında Mevcut Olmayan Kadroların İhdas Edilmesi ve Bu Kadrolara İşçi Olarak İstihdam Edilen Personelin Görevlendirilmesi” başlığıyla değerlendirme yapıldı, bu yöntemin kanunlara aykırı olduğu yazılmış.
Ama avukat başkan bu değerlendirmeleri dikkate almıyor.
Başkan Hürriyet’i bu konuda uyaran, bilgilendiren, “Başkanım, doğru değil, bizim memur isimler bulmamız lazım” diyebilen yok mu?
Onu da bilmiyorum.
Ama yapılan iş hukuk dışı.

MURAT SİRMEN DE İŞÇİYDİ

Yıllar öncesine gidelim.
Sefa Sirmen’in İzmit Büyükşehir Belediye Başkanı olduğu dönemde de benzer tavırlar vardı.
Murat Sirmen işçi kadrosunda olduğu halde, genel sekreterlik yaptı, (yanılmıyorsam) imza bile attı.
Bu konuyla ilgili Sirmen’in savunma verdiğini de hatırlıyorum.
Yanlış yöntemden doğru işler çıkmaz.
Kurallara herkesten önce sizin uymanız lazım.
Hele bir hukukçu iseniz mutlaka.
Kurum bünyesindeki genç memurlara güvenin.
Onları müdür yapmaktan çekinmeyin.
İnsan yetiştirin.
Genç yetiştirin.

İmza atamayan müdür olur mu?

İnanılmaz küfürlü konuşuyorlar

Önceki gün Derince sahiline gittik.
Kamelyaların birinde oturuyor, sohbet ediyoruz.
Aileler, gençler, herkes oturuyor, mangal yapıyor, bir şeyler yiyip içiyor, sohbet ediyor.
Yan kamelyada yaşları 13-15 civarında olduğunu tahmin ettiğim kızlı erkekli bir grup var.
Erkekler normal konuşuyor.
Ama kızların iki lafından biri küfür.
Ve çevrelerinde insanlar olmalarına rağmen yüksek sesli küfür ediyorlar.
Birkaç kez tekrarlanınca uyardık ama mesele bizim uyarmamız değil.
Bu manzara son dönemde çok yaygınlaştı.
13 yaşın altındaki çocuklar bile sürekli küfür ediyor artık.
Çünkü sosyal medyada sürekli küfür eden tipleri görüyor ve duyuyorlar.
Böyle tipler rol model olunca da toplum büyük bir hızla dönüşüyor.
Dünyanın bütün ülkelerinde çocuklar korunur, çocukları etkileyecek kötülükler ya engellenir ya alanı daraltılır.
Ama bizim ülkemiz yolgeçen hanı!
En ufak bir düzenlemeyi “özgürlüklere müdahale” olarak sunan ve konuyu siyasete indirgeyip kışkırtanlar var.
Doğru değil.
O çocuklar bizim geleceğimiz.
Ve biz çocuklarımızı neredeyse hiçbir zararlı şeyden koruyamıyoruz.
İnternet dünyası çocuklarımızı ve geleceğimizi her anlamda yönetmeye devam ediyor.

İmza atamayan müdür olur mu?

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Engin Şahin - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak En Kocaeli Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan En Kocaeli hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler En Kocaeli editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı En Kocaeli değil haberi geçen ajanstır.

26

Yazdostum - Sevgili yazar en tepedeki lise mezunu ama üniversite mezunuyum diye her şeye imza atıyor

Birde onu sorgula istersen

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 02 Mayıs 16:37
24

F 22 Raptor - Boşuna sadece laf olsun torba dolsun olarak yazılmış bir yazı .Eminim bunu yazan a yetki versen daha kötüsünü yapar

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 02 Mayıs 15:13
23

Tek 15 - VAY BE NE HABERMİS BRAVO BUYUKSEHİRDEKİLERİDE TEK TEK ARASTİRİP HABER YAPARMİSİN.ANTİKKAPİDAKİ YENEN KAHVALTİLAR İFTARLAR YEMEKLER V.S.KİMDEN CİKİYOR BU PARALAR.YALA YUT İHALELER.YAZ BE GOZUNU SEVEYİM.

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 02 Mayıs 12:22
22

Doğrucu - Yazıyı yazan arkadaşa bir tavsiyem var.

Sayıştay'ın sitesine girip herhangi bir belediyenin denetleme raporunu okusun. Parti fark etmez istediği belediyenin raporunu incelesin.

Görecektir ki şu yukarıda sayıp döktüğü örneklerin kat kat fazlası var.

Bu neden böyle diye soralım hepimiz. Ama çözüm ne?

Seçimle gelinen yerler belediyeler. Peki belediyelere eleman alınırken personel alınırken hangi kriter ile alınıyor yazar arkadaş çok iyi biliyordur.

En son yapılan seçim öncesinde belediyelere alınan personel sayısından haberdar mı mesela?

E aldınız adamı sözleşmeli sonra memur yaptınız sonra da müdür yaptnız kadrosunu verdiniz.

Başka bir parti geldiği zaman bu müdür ile çalışmak istemiyorsa ne yapacak (çünkü müdürlerin çoğu siyasi) mecburen işçiden müdür vekili yapacak.

Yazar bu müdürler imza atamaz demiş. Atar efendim bal gibi atar. Onun da yasal yetkisi var müdür vekili olarak istediği imzayı atar.

Ha işçi diye yetersiz gördüğünüz insanların kurumdaki tecrübesine de bakmak lazım tabi. Adam 20-25 sene aynı kurumda çalışmış tecrübe sahibiyse neden görevlendirilmesin.

2-3 senelik bir memuru müdürlüğe görevlendirince oluyor da 15-20 senelik bir işçiyi müdür olarak görevlendirince niye olmasın.

Yazar biraz siyaset yapmış.

bir tavsiyem daha kendisine eğer samimiyse Kocaelinin 13 ilçesi var ilçe belediyelerinden başlayıp büyükşehire kadar bir inceleme yapsın baksın bakalım şu yukarıda sayıp döktüklerinin kaç katı malzeme bulacak...

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 02 Mayıs 12:11
25

Boş Yapma - @Doğrucu 22 nolu yoruma cevabı: Zeki Aygün döneminde derince belediyesinde yoktu işte doğru yazmış adam

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 02 Mayıs 15:37
21

Sezar’ın Hakkı - Peki çalışma kanununa tamamen aykırı olup bir kılıf uydurularak işçi olarak çalıştırılan üniversite mezunu teknik personeller ??

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 02 Mayıs 00:39
19

Vatandaş - İzmit belediyesinde 12 işçi müdür olduğunu yazıyorsunuz.Maalesf bu yanlışı yapanları cezalandırılmadığı sürece her parti döneminde bu tür atamalar oluyor.Geçmişte Metin Alan’nın Saraybahçe belediye başkanlığı döneminde 12 işçi müdür bulunmuş birileri tarafından şikayet edilmiş müfettişlerin incelemesi sonucu imza yetkileri aşınmıştır.Ha her memur müdür olarak atanamaz

Öncelikle memur unvanına sahip olacak kadro derecesi uygun olacak ayrıca 4 yolluk yani lisans mezunu şartı aranmaktadır.Bende AKP li değilim tespitiniz doğrudur.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 01 Mayıs 22:52
18

Kaya 41 - Belediyedeki memurlar Devleti temsil eder bunda hepimiz hemfikir miyiz Evet böyle olmalı ancak özellikle bu bahsettiğiniz konuda seçilmiş olarak başa gelen belediye başkanları kendilerini Kral ilan edip yasal olmayacak şekilde müdür ve diğer atamaları yapmaktalar buna bir dur demeli Bu nasıl iştir bu ne tutumdur buranın secde'yi müfettişi kontrol eden yok mu hiç kimse araştırmaz mı yasal değilse mahkemeler ne güne duruyor bunun araştırılmasını ve milletin de artık buna göz yummaması gerektiğine inananlardanım

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 01 Mayıs 22:20
17

Kesinlikle Haklısın - Ben Akp li değilim önünden dahi geçmem oy değil günahımı vermem ama yazdıkların o kadar doğru ki. Diğer belediyeleri bilmiyorum araştırmadım da ama yazdıklarının mantığı devlette devamlılık esas olduğundan imza yetkisine sahip kişilerin müdür olması gerekiyor hem hukuken hem geleneksel olarak. Çünkü kamu işleri kamu görevlileri eliyle yapılır bu durum kamunun olmazsa olmazıdır. Yapılan atamalar sonuna kadar hatalı ancak ülkeyi bu duruma getiren siyasal iktidar. Saçma sapan atamalar yaptı liyakata bakmadan e imam geğirirse cemaat saçını kaşır. Özetle her nerede ve kim bu tür atamalar yapıyorsa hesabı verilmeli. Ha bu arada Nevzat Doğan döneminde usulsüz atanmış damat var Fatma Başkan mecliste gündeme getirmişti ona da bir cümle kursaydın iyiydi

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 01 Mayıs 13:57
16

Vakif - Normal birsey bence. Derince hastanede işçi kadrosundaki vatandaş nelere nelere imza atıyor aklınız almaz. Çok da şey yapmayın yani

Yanıtla . 3Beğen . 2Beğenme 01 Mayıs 13:24
15

Gebzeli - Bu resmi olmayan koordinatör, danışman, bilmem ne kadrolarını oluşturan bizzat akp yönetimidir. Kocaeli'de bir tane kendi işine dönen akpli eski başkan gösterin tamam diyeceğim..

Yanıtla . 3Beğen . 2Beğenme 01 Mayıs 12:23
13

Vatandaş - Taklacı Efe

olsaydı müdür başkan yardımcısı yakışırdı değil mi ?

sana göre

Yanıtla . 7Beğen . 4Beğenme 01 Mayıs 10:52
20

Emekli - @Vatandaş 13 nolu yoruma cevabı: Bu konuya cevabın bu mu Efe ne yaptı sana kuyruk acın var bide bunu açıkla bakalım bi maden suyu içde biraz hazımsızlığınız gitsin

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 00:06
12

Çamur-çöp-çukur - Klasik chp zihniyeti işte. Dertleri hizmet etmek asla değil. Eşe dosta makam mevki vermek. Ama onlara da suç bulmuyorum. Asıl suça bu durumlara kanuni bir engel getirmeyen merkezi yönetimin. Yani hükümetin. Belediyeler bildiğiniz özerk yönetim gibi yönetiliyor

Yanıtla . 5Beğen . 4Beğenme 01 Mayıs 10:21
11

Kocaeli4141 - Bunlar sabah akşam "Muz Cumhuriyeti" diye diye sonunda kendilerinden "MUZ BELEDİYESİ" ni görmüş olduk

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 01 Mayıs 10:04
10

. - Kocaeli büyükşehir belediyesi ve isu da o kadar çokki bu durum ayrıca TRT hep bakan ve milletvekilleri eşi dostu akrabası ile doldu taştı ama sen yazamazsın

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 01 Mayıs 09:23
09

İsakcilar - Derince bld şuan da zeki Aygün dönemin de giren veya ali Haydar bulutun adamlarına chp tarafından yetki veriliyor çok tuhaf şeyler oluyor derince de sayın yazar nur pasa diye biri başkan yardımcısı oldu evet ama bu işi bilmiyor bence sertif başkan kaybedersen bundan eder

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 01 Mayıs 08:26
08

Lütfi - İlçe belediyelerinde danışman kadrosu yok, sadece Büyük şehir belediyelerinde var.koordinatör diye bir şey de yok,başkan yardımcısı ve müdür kadroları var,müdürün de memur olması şart,her memur değil tabii ki şartları var,bu yapılanların çoğu hukuksuz, ancak ak partili belediyelerde de var bilginiz olsun.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 01 Mayıs 04:00
07

Noktalı Virgül - Ooooo şimdiden atadığı sorumlular ahkam kesmeye, tehdit etmeye, mobing uygulamaya başladı. Adam kanunen işçi ama bir mühendisin, bir şefin, müdür kadrosundaki kişilerin üstüne atanarak yönetmeye başladılar. Adam yıllarını vermiş mühendis olmuş, aaaa bi bakmışsın dışarıda iki taşı üst üste koyamayan lar müdür oldu başlarına,

Ne demiştik, güçlü meclis, güçlü kadro, hani bana hani bana

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 01 Mayıs 01:21
05

Bekirdere - Bu zihniyete bu insanlar oy verdiler . İzliyoruz bakalım daha ne kadar sacmalayacak Fatma

Yanıtla . 11Beğen . 5Beğenme 01 Mayıs 00:23
03

Adalet - Hodri meydan birde Gölcük belediyesindeki müdürlüğe getirilip imza yetkisi olmayanları yazın

Yanıtla . 10Beğen . 3Beğenme 01 Mayıs 00:06
02

İzmitli - .Biz karı koca iki kardeş baba oğul baba kız enişte kayınço çalışanları da biliyoruz.

AKRABALARI KALKINDIRMA PARTİSİ DÖNEMİNDE ÇALIŞANLARI

Yanıtla . 8Beğen . 4Beğenme 30 Nisan 23:56
01

B.k. - Sayılan şekilde paralel müdürlükler normal fes.i kurumlarda olmaz, sadece arpaliklarda olur ancak. Bunlar birde Ak Partiyi suçlarlar bu hallerine bakmadan. Müdür sadece belli şartları taşıyan memurlardan olabilir. Bunlara kanunen Müdür denilemez. Müdürsü denilir belki.

Ama CHP, ben yaptim oldu mantığıyla ka un, nizam düşünmeden bodoslama her seyiyapar, kimse de bir şey demez. Sirmen döneminde chp İzmit ilçe baskani bir kişi, kalıpçı kadrosuyla belediyede genel sekreter yardımcısı olarak görev yapmıştı. Hem partide ilçe baskanı, hem belediyede ust makamda görev. CHP yapinca olur, oluyor....

Yanıtla . 6Beğen . 3Beğenme 30 Nisan 22:27
06

Yıldırıma Cevap - @B.k. 01 nolu yoruma cevabı: kel alaka örnek. hangi belediyede karı koca müdür var.yok. daha ne

sen ne diyon?

gölcük belediyesinde akraba varmış.akraba işine girmeyelim izmit belediyesinde zararlı çıkarsın

Yanıtla . 5Beğen . 5Beğenme 01 Mayıs 00:26
04

Yıldırım - @B.k. 01 nolu yoruma cevabı: Karı-koca müdürlerin atanmasını etik bende bulmuyorum ama Peki Gölcük belediyesinde atama yapılan başkan yardımcıları, genel koordinatörler ,müdürler bir araştırın bakalım kimin neyiymiş

Yanıtla . 8Beğen . 4Beğenme 01 Mayıs 00:10


Anket 31 Mart 2024 yerel seçimlerinde İzmit Belediye Başkanı kim olmalı?