Yasin Özlü: Derdim Başiskele için en iyisini yapmak

Başiskele Belediye Başkanı Yasin Özlü, göreve seçildiğinden bu yana hayata geçirilmiş projelerle ilgili çok önemli notlar paylaştı. Özlü, “Benim derdim Başiskele. Bu ilçe en güzel yatırımları fazlasıyla hak ediyor” dedi

Furkan Çalışkan
Furkan Çalışkan Tüm Haberleri
+16
Haber albümü için resme tıklayın

Başiskele Belediye Başkanı Yasin Özlü dün düzenlenen programda göreve seçildiğinden bu yana hayata geçirilen 12 projeyi anlattı. Yeşilin ve mavinin buluştuğu Başiskele’ye kazandırılan yeni yatırımlarla ilgili konuşan Başkan Özlü, “Bizim derdimiz Başiskele’ye en iyi hizmetleri yapabilmek. İşimizi en iyi şekilde yapabilmek. Başiskele her şeyin en iyisini hak ediyor” dedi.

TARİH YOLU PROJESİ

Seymen Mahallesi Yaldız Sokağa yapılan Hüseyin Kaptan Şehitliğiyle ilgili bilgi veren Başkan Yasin Özlü, “Bu alan bizim park alanımızdı ve çok önemliydi. Hüseyin Kaptan Şehitliği ciddi bir hikayesi olan bir şehitlik. Başiskele’de bunu az insan biliyordu. Biz de sahip çıkmak, bu hadiseyi unutturmamak istedik. 1.Dünya Savaşı yıllarında Ermeni çetelerine karşı Servetiye Cephesi’nde olduğu gibi Damlar Mevkii’nde de kahramanca ve fedakarca mücadele ederek düşmana geçit vermeyen Hüseyin Kaptan ve ailesine Başiskele çok şey borçlu. Bu anıt mezar da Kocaeli’de bir ilk oldu. Bu anıt da bizim Tarih Yolu Projemizin ayaklarından biri” dedi.

DAMLAR VADİSİNDEKİ HER DETAYLA…

Henüz düzenleme ve peyzaj çalışmalarının devam ettiği Damlar Vadisini anlatan Özlü, “Damlar Vadisini çok önemsiyoruz. Burada koyulan her taşla, her masayla, açılan her yolla özel olarak ilgileniyoruz. Tamamen vatandaşımızın burada keyifli vakit geçirebilmesi için en ince detaylara kadar ilgileniyoruz. 2 Milyon 121 bin TL’ye mal olan Damlar Vadisi içinde 600 metre bisiklet parkuru, 2.500 metre yürüyüş parkuru, kum zemin voleybol sahası,434 m² kum zemin üzerine çocuk macera parkuru, iki kuleli oyun grubu, üçlü salıncak, tahterevalli, doğaya uygun kent mobilyaları, piknik masaları, barbeküler, banklar, kütük masa-oturak takımları, çeşmeler, ahşap kuş yuvaları ve tuvaletler olacak. Bu alanlar vatandaşımızın nefes alacağı alanlar. Biz de bu doğal güzelliklerimizi ilçenin cazibe merkezine dönüştürmek istiyoruz” ifadelerini kullandı.

EVLİLİK OKULUNA GELENE YÜZDE 20 SALON İNDİRİMİ

Barbaros Mahallesine kurulan Aile Yaşam ve Danışma Merkeziyle ilgili de bilgiler aktaran Yasin Özlü, “Bugün baktığınız zaman bir diyetisyen, hukuki danışman, seminer ve kurs gibi faaliyetler her zaman gerekli. Tabi psikolog hizmeti de. Bazen insanlar kendi başına gelmeyince ya da ihtiyaç duymayınca bir psikoloğun var olup olmamasıyla ilgilenmiyor. Barbaros Mahallesindeki Aile Yaşam ve Dayanışma Merkezinde bunların hepsi var. Evlilik Okulumuz da var. Üstelik bu merkezde Evlilik Okuluna gelen çiftlerimize nikah salonlarında yüzde 20 indirim uyguluyoruz. Bir ailenin mutluluğunu Başiskele’nin projeleri kadar önemsiyoruz” şeklinde konuştu.

KİTAPHANE

Kitaphane projesiyle ilgili de konuşan Başkan Özlü, “Barbaros Semt Meydanımız da çok güzel oldu. Yazın burası çok hareketliydi. İnsanlar geliyor, gençler geliyor. Sohbet ediyor. İlçeye bir hareket geldi. Barbaros’taki bir diğer projemiz Kitaphane’yi çok önemsiyorum. Yaklaşık 1.000 metrekarelik alanda 123 metrekarelik genel kitap koleksiyonu olacak. Kafetaryamız olacak. Gençler kitap okumayacak olsa bile gelip burada vakit geçirsin, imkanlardan faydalansın istiyoruz. Bu sebeple gençleri buraya çekecek düzenlemeler yapıyoruz. Ayrıca benim en önemsediğim ise E-Kitap sistemi. Özellikle lisans, yüksek lisans ve doktora gibi dallarda eğitimini sürdüren kardeşlerimiz kaynaklara erişim noktasında sıkıntı yaşıyor. Hedefimiz Kitaphane’nin E Kütüphanesini İstanbul Üniversitesi gibi yerlere entegre etmek. Bunun için ciddi bir çalışma içindeyiz. Kitaphane projesinin toplam maliyeti ise 3 Milyon 618 bin TL olacak” dedi.

HER BOŞ ALANI DEĞERLENDİRİYORUZ

İlçede her boş alanı değerlendirmek için bir gayret içinde olduklarını aktaran Özlü, “Barbaros Mahallesine yürüyüş ve bisiklet yolu yaptık. Mesela önceden bisiklet yolunun olduğu alan bir döküm alanıydı. Hemen burada düzenleme yaptık. 2 metre genişliğinde ayrı ayrı bisiklet ve yürüyüş yolu yaptık. Her boş alanı değerlendirmek istiyoruz. Maddi gücümüzün yettiği kadarıyla ilçede atıl hiçbir şey kalmasın istiyoruz” dedi.

ÇİVİYİ ÇAKTIK, TAPU VATANDAŞIN

Döngel Vadisini de anlatan Özlü, “Döngel Vadisi benim en çok içime sinen projelerden biri. Bakın Döngel olsun Damlar vadisi olsun en önemli özellikleri ne biliyor musunuz? Bu kadar büyük yeşil alanlara biz artık çiviyi çaktık. Bu muhteşem güzelliğin tapusu vatandaşta. Bir daha başka bir şeye dönüşmeyecek. Bu vadiler her zaman vatandaşın emrinde olacak. 65 bin metrekare bir alandan bahsediyoruz Döngel’de. Ben insanları burada gördükçe mutlu oluyorum. Ara ara onlarla oturuyorum, sohbet ediyorum. Çocukların, ailelerin, gençlerin burada güzel vakit geçirdiğini görmek bizi çok sevindiriyor” dedi.

BÜYÜK VE ÖNEMLİ BİR İHTİYAÇTI

Selahattin Eyyubi Caddesindeki çalışmaları anlatan Başkan Özlü, “Selahattin Eyyubi Caddesi bizim için çok önemliydi. Kocaeli Büyükşehir Belediyemiz de buraya 5 Milyonluk bir yatırım yaptı. 650 metrelik kısmında yağmursuyu hattı, terasman ve reglaj çalışmaları 2,5 çarpı 2 metre boyutunda, 350 metre uzunluğunda menfez ve1000 mm çapında 1000 metre uzunluğunda yağmur suyu hattı imalatı çalışmaları yapıldı. 3 bin ton asfalt serimi 2 gidiş 2 geliş olmak üzere 4 şeritli yolu ortaya çıktı. Büyük ve önemli bir ihtiyaçtı” şeklinde konuştu.

GENÇLERİ SÖZDE DEĞİL ÖZDE ÖNEMSİYORUZ

Gençleri ve çocukları çok ayrı bir şekilde önemsediklerini anlatan Yasin Özlü, “Altınkent Gençlik Merkezi olsun, Gençhane olsun biz bunların sayısını çoğaltacağız. Altınkent bir merkez, Gençhane gibi daha ufak çaplı yerleri diğer mahallelere de açacağız. Bu kurslar gerçekten çok önemli. Kitap okuma, satranç, çeşitli masa oyunları, müzik kursları, yani bir gencin ve çocuğun isteyeceği hemen hemen her şey bu merkezlerde var. Başiskele’de gençlerimizin ve çocuklarımızın gelişimlerine katkı koymak için bu merkezleri açıyoruz ve dediğim gibi çok önemsiyoruz. Hocalarımız ders anlatıyor onların fiziksel ve mental gelişimlerine yardımcı oluyoruz. Bu ilçenin gençlerini sözde değil özde önemsiyoruz” dedi.

HEM PAZAR HEM GENÇLERİN OYUN ALANI

Sözlerini devam ettiren Yasin Özlü, “Yeşilyurt Kapalı Pazar alanımızı da yaptık. Bu Pazar alanını özellikle hakim rüzgarın konumuna göre ayarlıyoruz. Çünkü kapalı pazarlarda bazen yağmurun içeri doğru yağması sorunu oluşuyor. Biz buna göre bir yapı yaptık, önlemlerimizi de vatandaşın soğuk havalarda ıslanmaması, pazarcının da zorlanmaması için yapıyoruz. 70 araçlık otoparkımız var. 2.160 metrekarelik kapalı alan ve toplamda 5.000 metrekarelik alanda bu Pazar halkımıza hizmet verecek. Tabi fonksiyonel kullanacağız. Buraya basket potaları koyacağız. Pazar olmadığı günler gençlerimiz burada vakit geçirsin burası boş bir alan olarak kalmasın istedik” şeklinde konuştu.

HIZLI İŞLER

Başiskele Belediyesinde hem vatandaşın işlerini kolaylaştırmak hem de kurumsallık getirmek istediklerini anlatan Yasin Özlü, “Vatandaş zaman zaman belediyeye geliyor, işini halletmeye çalışıyor. Bazen ise ufak bir imar durumu öğrenmek istiyor. Her defasında vatandaş ilgili birimlere yönlendiriliyordu. Mesela aynı odada olan müdürlükler var. Orada bizim personelimiz mesela harita okurken bir anda vatandaşa yardımcı olmak durumunda kalıyor. Elindeki başka iş yarım kalıyor. Biz de vatandaş daha rahat etsin, dolaşmadan, yorulmadan, bir yer aramadan işlerini çözsün diye belediyemizin girişine Hızlı İşler birimimizi kurduk. Burada çalışan personellerimiz örneğin İmarla ilgili bir şeyle geliyor vatandaş, işin uzmanı personelle diyalog kuruyor. Ama işini burada halletmek istemeyen ve yukarı çıkmak isteyen vatandaşlarımıza da asla hayır demiyoruz. Maksat iş kolaylaşsın. Eğer vatandaş dediğim gibi yukarı çıkmak istiyorsa yine çıkıyor. Tabi ki nereye gidiyorsun demiyoruz” dedi.

HER ŞEYİN EN İYİSİ

Son olarak Yasin Özlü, “Tabi her şey para değil. Bakın her hafta Ayasofya’ya ve benzeri yerlere geziler düzenliyoruz. Otobüsler çakılı gidiyor. Vatandaşlar çok ilgi gösteriyor. 1 yıllık toplam maliyeti ise bu gezilerin 300 bin TL falan. Harcanan paraya göre muhteşem geri dönüşler alıyoruz. Otobüsler doluyor, vatandaşlar ulaşımının ücretsiz olacağı şekilde görmek istedikleri yerleri görebiliyor. Tabi bu ilçenin vatandaşlarını mutlu görmek bize çalışma şevki veriyor. Daha yapacak çok işimiz var. En büyük gayemiz işimizi düzgün yapabilmek. Başiskele ve Başiskeleliler her şeyin en iyisini hak ediyor” açıklamasında bulundu.

22 Eki 2021 - 12:05 - Belediyeler

Muhabir Furkan Çalışkan

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak En Kocaeli Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan En Kocaeli hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler En Kocaeli editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı En Kocaeli değil haberi geçen ajanstır.

Anket Korona aşısı sizce zorunlu olmalı mı?