Sokak Köpekleri için radikal öneri: Ya sürgün ya uyutma!

Herkes şikayet ediyor ama kimse kalıcı çözüm yollarını konuşmuyor, konuyu tartışmaya açmıyor. AK Parti İzmit Belediye Başkan aday adayı Talha Kös bu sorunu çok net ifadelerle değerlendirdi

Sokak Köpekleri için radikal öneri: Ya sürgün ya uyutma!
Sokak Köpekleri için radikal öneri: Ya sürgün ya uyutma!
Haber albümü için resme tıklayın

31 Mart Yerel seçimlerinde AK Parti'den İzmit Belediyesi aday adayı olan şehir plancısı Talha Kös, sahipsiz sokak köpeği sorununun çözümü için önerilerini sıraladı. Sosyal medya hesabından paylaşım yapan Sekapark'ın mimarı Talha Kös "Esas olan insanın can güvenliğidir" diyerek şunları yazdı:

"YAŞAM ALANLARININ BİR PARÇASI DEĞİLDİR"

Kent hayvanlarından, köpekler bir sosyal sorundur. Mesele ‘’sosyal sorun ‘’ tanımlamasıyla ele alınarak değerlendirilmelidir. Sonuçları itibarıyle sorun olmadığını iddia etmek abesle iştigaldir.
Köpekler şehir yaşam alanlarının bir parçası değildir. Köpek popülasyonu şehir ekosisteminde insanla birlikte yaşaması açısından kabul edilebilir bir durum değildir.
Sağlık alanında olduğu kadar başıboş sokak köpeklerinin özelde çocuklara, engellilere, yaşlılara ve diğer hayvanlara verdiği ölümcül ve yaralamalı zararlar aşikardır.
Bu konuyu romantik güzellemelerle ele alan kim varsa, dedikleri kabul edilemez.

"YERELDE ÇÖZÜLEMEZ"

Problem radikal kararlarla çözüme kavuşturulmak zorundadır. Ve başıboş sokak köpekleri yerelde çözülemez, ülke ölçeğinde bir eylem planıyla çözülmek zorundadır.
Ve bu süreç pek de uzak olmayan bir zamanda başlayacaktır. Bu süreçte toplumdan ve şehİr yaşamından kopuk siyasiler ve bir kısım sözde duyarlı marjinal karakterlere itibar edilmemeli ve dışlanmalıdır. Çözüm metotları pek çoktur.

"KISIRLAŞTIRMA ÇÖZÜM DEĞİL, SÜRGÜN YA DA UYUTMA!"

Ama kesin çözüm olmayan bir metod söylemek gerekirse, bu da kısırlaştırıp salmaktır. Bu gerçeklikle yüzleşmeden çözüm üretilemez.
Diğer metotlar ise ada gibi yerlere SÜRGÜN metodudur. Maliyetleri hesaplanarak değerlendirilmelidir.
Diğer metot ise UYUTMAdır. Tartışılmalıdır.
İki köpek büyütmüş ve beslemiş, her daim evinde kedi beslemiş biri olarak bu değerlendirmeleri yaptığımın bilinmesini isterim.
Zira kutsal olan insanın can güvenliğidir.

Sokak Köpekleri için radikal öneri: Ya sürgün ya uyutma!
Sokak Köpekleri için radikal öneri: Ya sürgün ya uyutma!

# SOKAK KÖPEKLERİ İLE İLİŞKİLİ:

18 Nis 2024 - 17:00 - Güncel



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak En Kocaeli Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan En Kocaeli hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler En Kocaeli editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı En Kocaeli değil haberi geçen ajanstır.

140

Serkan - Sokak köpeklerini bir yere sürülmesi bir çözüm değil çünkü oranın bir doğal yaşamı var köpekler aç kaldıklarında yaban hayvanlarına saldırcaklardır.Kısırlaştırmada bir çözüm değil zira uzun bir zaman ve maliyetli bir yöntem olucaktır en iyi yöntem köpeklerin uyutulmasıdır

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 24 Mayıs 21:02
139

Elçi - TANRI'nın masumlar adına intikam saati geldiğinde; vay başımıza gelen bu lanet başımıza nereden geldi ?diyerek çil yavrusu gibi kaçışıp dağıldığınız zaman, TANRI'nın kementi boynunuza geçirildiği anda çığlıklarınız göklerde yankılanacak ama hiç birinize merhamet olunmayacak!!! Ektiğini biçeceksin insanoğlu!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 23 Mayıs 03:46
131

Srkn - Sayın başkan fikirlerinize katılıyorum. Ancak biraz acele etmek lazım.

Bazen sorunlarla karşılaşınca ne yapacağımızı bilemiyoruz.

Belki aşağıdaki düşüncelerim faydalı olabilir. Öneri değildir.

Sokak köpeklerinin saldırısına uğrayan, yolunun üzerinde sokak köpeği olup ta gidemeyen herkes polis çağırsın. Polisin görevi senin güvenliğini sağlamak. Sen polisten yardım istmedikçe, tutanak tutturmadıkça, yazıya döktürmedikçe, sorunu sineye çektikçe sorun çözülmeyecek. Okula çocuğunu götürürken polis çağır. Görevimiz değil derse tutanaklara senin araman geçsin. Her gün lazımsa hergün ara. Çocuğunu okula götürmek için her gün polis çağır. Güvenliğimizi sağlayın de. Gerekirse polis arabasıyla güvenli bölgeye kadar götürsünler. Eğer sistem kilitlenirse çözüm üretirler. Çözüm bulunana kadar asla pes etme.

Söylediklerimi ben yapamam çünkü öyle bir sorunum yok. Ancak sorunu olanları görüyor ve canım sıkılıyor. Onlar adına da ben şikayette bulunamam. Bir kaç çabam oldu ama saldırıya ben uğramadığım, saldırıya uğrayan kişi de muhtemelen şikayetçi olmadığı için sonuçsuz kaldı. Ama tutanaklarda var. Yarın aksi bir durumda mahkemede kullanılabilir.

Ayrıca Google playstore'da içişleri bakanlığının HAYDİ diye bir uygulaması var (Dikkat: HADİ diye başka bir uygulama da var Y harfi yok. Onla karıştırmayın.) Bu uygulamadan sokak köpekleri ve başka hayvanlarla ilgili yardım talep edebilirsiniz. Başvuruyu yaptıktan sonra sizi ararlar, ekran görüntülerinizi alın saklayın. İçişleri bakanlığına bağlı bir uygulama. Eğer gereken yapılmıyorsa yukarda yazılanları uygulayabilirsiniz. Evlatlar kolay yetişmiyor. Sahipsiz köpeklere yem edemeyiz.

Karakola yazılı şikayette bulun, dilekçeni ver.

Mahkemeye git; kimin sorumlu olduğunu düşünüyorsan (komşun, yönetici farketmez) kimin görevi suistimal ettiğini düşünüyorsan (belediye başkanı, muhtar vs vs ) onu mahkemeye ver.

Evinin önünde, yolunun üzerinde sokak köpeklerini kim besliyorsa hepsini mahkemeye ver.

CİMER e şikayetini ilet.

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 23 Nisan 19:47
129

Zzzzb - Böyle zulümden beslenenlerin bir yerlerin başında olması kadar tehlikeli birşey yoktur heralde mensubu olduğunuz Parti'nin ülkeyi getirdiği durumla ilgilenin orta sınıfı yok ettiniz emekli sürünüyor istisnalar hariç eğitim yok beyin göçü had safhada ne yapıyorsunuz bunlar için sizden devrolan belediyeler ortada ya içi boş ya saray varı ortamlar kurulmuş siz sanki ülkenin en büyük sorunu buymuş gibi hayvanlar üzerinden algı oluşturmaya uğraşıyorsunuz köpekler çoğaldıysa popülasyon arttıysa da suç sizin mevcut yasa 20 küsür yıldır var iktidarda da siz varsınız niye yasayı gerektiği gibi uygulatmadınız bekediyeleri ceza kapsamına neden almadınız hayvanları görmezden geldiniz yok saydınız açlığa ölüme hastalığa ittiniz hem de en büyük söyleminiz din olmasına rağmen hayvanlara bunu yaparken toplumun da bundan etkileneceğini de yok saydınız şimdi de katledelim hapsedelim kurtulalım onca hayvan için maliyet çok vs gayet lüks bir devlet finanse ediyoruz saraylar yazlık saraylar villalar gemiler lüks araçlar herşeye bütçe var bu toplum katliam toplumu değil kötülükten beslenmiyoruz muhakkak ki öyleleri de var yorumlarda görüldüğü üzre yazık ki böyle bir kıyım kesinlikle hoş görülemez kabul edilemez insan olmaya yakışmaz

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 23 Nisan 00:46
130

Murat - @Zzzzb 129 nolu yoruma cevabı: Şu an konu sadece köpek saldırıları, asıl sizin tek derdiniz para olmuş. Orta gelirliyide, emekliyi de bu köpekler ısırıyor ama. Tehlike çok büyük 10 milyon köpek yaşıyor bu ülkede. Söylediklerinle çelişiyorsun, aç olsalardı bu kadar çoğalmazlar, ölürlerdi...

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 23 Nisan 15:26
114

Nalan Yabalı - Kopekler tarafindan bir isirilinca ya da saldirinca HAYVAN SEVERLER DE TIK YOK IKIYUZLU BIR DURUM ARZU EDEN EVININ KONFORUNDA BAKSIN SOSYAL BIR DURUM AMA SIRF KEYIFINE HAYVANSEVERLER PESS

Yanıtla . 11Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 09:37
122

Mlk - @Nalan Yabalı 114 nolu yoruma cevabı: İnternette, çocuklara köpeklerin saldırdıkları videoları görünce, o videonun altına şöyle yorumlar yapıyorlar " Hayır hayır aaaaaa onlar saldırmıyooooo! Onlar sadece oyun oynamak istiyooo !!! birde gülme emojisi koyuyorlar. Hatta saldırıya uğrayan kadını, çocuğu suçlayacak kadar ileri giden yorumlar bile yapıyorlar.

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 12:02
112

Ulku - Sen insanlık için zararsin sen ve senin gibi vicdandan yoksunlar uyutulsun ozaman dünya guzellesir

Yanıtla . 3Beğen . 8Beğenme 22 Nisan 09:34
111

Srdr - Sayın başkan, sahipsiz köpek sorunu ile ilgili düşüncelerinizi destekliyor ve acilen eyleme geçirmenizi bekliyoruz. Ülke genelinde kısırlaştırma, barınak, güzel bir Web sayfası ile hızlı bir sahiplendirme programı, isteyen köylere ve isteyen kırsal jandarma karakollarına da köpekleri gönderme şeklinde basit bir çözümle katliam yapmaya gerek olmadan sorun kolaylıkla bir ayda çözülür. Ankara ile birlikte bu işi bitirmeniz lazım. Seçimlerde AK partinin oy kayıtplarından biri de kimse dillendirmese de bu sahipsiz köpek sorununa çözüm üretilmemesidir.

Diğerlerine gelince;

Sahipsiz köpekler sokaklarda sürüler çeteler halinde gezerken, sürekli çözümsüzlüğü boşvermişliği çözüm diye ortaya koyan "sözde sokak köpeği severler", Sahipli köpek sahiplerine diyorsun ki, köpeğine tasma tak , köpeğine ağızlık tak öyle gezdir. Kakasını al çöpe at. Sakın köpeği sokaklara bırakma. Bu ne perhiz ne lahana turşusu demezler mi? Sahipli köpeklerin ve onların sahiplerinin suçu ne o zaman. Bir köpeğin tasmalı ve ağızlıklı dolaşması gerekiyorsa sokak köpeklerine özgürlük diye nasıl kıyameti koparabilirsin.

Yanıtla . 8Beğen . 2Beğenme 22 Nisan 00:02
106

V. D - Başıboş köpeklere zarar gelirse dünyayı yakacaklarını söylüyorlar. Başıboş köpeklerin verdikleri zararı ise üstlenmiyorlar. Hayvanların önüne mama atıp kaçmaya hayvanseverim diyorlar. Twitterda, instagramda iban verip mama parası topluyorlar.

Yanıtla . 15Beğen . 3Beğenme 21 Nisan 21:51
101

Aloş - Çözümü basit uyutmak sürmek nedir bizi yaradan onu da yarattı önce doğal yaşanabilir bir ortam kurarsın her ilçeye sonra tek tek öyle balık istifi şekilde değil azar azar sakince yakalayıp kısırlaştırma işlemini yaparsın yaptığın dogal ortama iyileşince bırakırsın yenilebilir mama temiz bir su korunaklari yerleri olur birlikte koşup oynarlar zaten çoğalmazlar sokakta da gezen olmaz bu kadarı çok mu zor ötenazi yapmak nedir

Yanıtla . 14Beğen . 9Beğenme 21 Nisan 17:11
113

Ulku - @Aloş 101 nolu yoruma cevabı: Senin cebindenmi çıkıyor bu ülkede boşuna harcanan okadar para var sen bunumu gordun

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 09:36
103

İlker - @Aloş 101 nolu yoruma cevabı: Bir köpek kısırlaştırma bedeli beşbin den hesap edersek.....

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 21 Nisan 20:49
99

Ahmet Kömürcüoğlu - Belediyeler hane başına 20 lira su faturasına eklesin barınak ve diğer giderlere yeter bence. Hayvanlar da bize emanet

Yanıtla . 13Beğen . 6Beğenme 21 Nisan 17:08
98

Veysel - Önce insanın canı gelir. Bu köpekler kuduz olsa ve başka köpeklere bulaştırsalar ne yapacaksınız. öngörülemez şekilde çoğaltıp insanlara saldırabilirler. Onun için radikal karar alınıp başı boş köpekler itlaf edilmeli.

Yanıtla . 17Beğen . 11Beğenme 21 Nisan 17:06
115

Ulku - @Veysel 98 nolu yoruma cevabı: Ne kadar kolay söyleyebiliyorsunuz bazen bunu yazanların insan olup olamayacaklarını düşünüyorum mesala siz insanmisiniz zira insanı hiç bir duygu göremedim sizde ayrıca çok biliyorsaniz belediyelerde oturan veterinerler varya hani hayvanlar üzerinden maaş alanlar hatırladınız mi onlarida göreve çağırın yıllarca hayvanlar uzeriden maaş alanlari şimdiye kadar ne yaptınız diye hesap sorsaniza zavallı insanoğlu çok acizsin gücün yettigine insanlık dışı davranıyorsun ama diğerinin karşısında uşak oluyorsun

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 22 Nisan 09:52
97

Nuri - Evet bunu sonuna kadar destekliyorum sokaklarda başı boş hiç bir köpek kalmamalı önce insan güvenliği. İnsan güvenliğini hice sayan güya hayvan severlerinde insanlıkları sorgulanmalı

Yanıtla . 19Beğen . 8Beğenme 21 Nisan 16:58
116

Ulku - @Nuri 97 nolu yoruma cevabı: Bence dünyada senin gibi insanda kalmamali

Yanıtla . 1Beğen . 5Beğenme 22 Nisan 09:55
96

Nefer - Amerikayı yediden keşfetmiyoruz. Çözümü basit. Avrupalı nasıl çözmüş. Kısıtlaştırarak. Öldürmek, sürmek nedir, tam hitler kafası. Bu kafayla makamlara talib olanları halk iyi analiz etsin. Ya bu kafaları seçmeyeceğiz, yada bu kafaların günahlarına ortak olacağız. İzmit halkı bunlara itibar etmeyerek doğru bir seçim yaptığı için tebrik ediyorum.

Yanıtla . 12Beğen . 13Beğenme 21 Nisan 14:55
136

Ali - @Nefer 96 nolu yoruma cevabı: Aklını peynir ekmekle yemiş olan Hindistan ve Türkiye dışında Dünyada hiç bir medeniyet devletin temel menat-ı olan can ve nesil güvenliği görevini unutup

başta 200 türü yok etme eşeğine getirerek habitatı katleden ve toplumdaki insanlarını parçalanmasına sebep olan genetiği istilacı - yırtıcı kurt kökeninden gelip 17 farklı agresyondan birinin tetiklemesi ile tüm bu fecaatlere imza atan bir köpeği dişi pençesi arasına sıkıştırmak üzere başıboş olarak gezmesine müsade etmez.

Toplar barındırır sahiplendirir, kısmi kısırlaştırır ve belirli bir dengede uyutur.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 30 Nisan 23:46
123

Sinem Dere - @Nefer 96 nolu yoruma cevabı: Bilginiz yok yorum yapıyorsunuz. Bir defa Avrupa önce itlaf etmiştir sonra yasal düzenleme koymuştur. Hatta halihazırda Avrupa ülkelerinin çoğunda şu mevzuat geçerlidir: Belediye sokaktaki sahipsiz hayvanı barınağa alır, sonra sahiplendirmeye çalışır, ama barınakta yer yoksa "hayvan refahı" adına uyutur. Ayrıca, Hitler kafasına sahip olan ülkemizdeki hayvanseverlerdir. Şöyle ki: Adolf Hitler'in değer piramidine göre köpekler Yahudilerin üzerinde yer alır. Yani Adolf Hitler tam bir köpekseverdi.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 14:13
95

Sultan Alparslan Han - Sokaklarda sabah okula giden 7–8 yaşında çocuklara topluca saldıran köpekler mi istersin, 80 yaşında bastonla zor yütüyen nineye saldıran, üstünü başını parçalayıp sokakta çıplak bırakan köpekler mi istersin. Annesinin elinde ki 5 yaşında kız çocuğuna kadının etrafını dolanıp parçalamaya çalışan köpekler mi istersin. Artık bıktık yeter. Hayvan sever oldamda şehitler medeniyetin beşiği insanların huzurlucs yaşadığı yerdir. Köpek seven kimlikli, tasmalı kurallara uygun şekil ve cinste oturduğu binada müsaade edilen köpekleri beslesinler. Başı boş sürü halinde, kimliksiz, köpekler medeniyetsiz yamam kabilelerine yaraşır. Bunu arzulayanlar Afrika'ya gitsin. Biz sokaklarımızda kadına çocuğa saldıran vahşi sürüler istemiyoruz. Belediye toplasın barınağa koysun, bir devlet kurumu yardım için resmi güvenilir bir internet platformu kursun veya Kızılay bünyesinde de olabilir. Bizde yardımlarımızı oraya gönderelim ve hayvanların bakımına harcansın. Ayrıca barınakta online kamerada olsun isteyen netten canlı anlık kontrol edebilsin. Böyle birşeyi yapmak zor mu?

Yanıtla . 19Beğen . 4Beğenme 21 Nisan 14:03
133

Alico - @Sultan Alparslan Han 95 nolu yoruma cevabı: Tür faşistliği refleksi ile savuma yapanların rahatsızlıklarından biride Whataboutism ( Peki ya'cılık) dır.

Ortaya atılan can yakıcı bir sorun karşısında o soruna dair bir yanıt veya argüman geliştirmeksizin başka bir konuda hakkında "saldırı" yada geçen söylemlerde bulunmak

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 30 Nisan 23:39
100

Kemal35 - @Sultan Alparslan Han 95 nolu yoruma cevabı: Sokaklarda gezen 15 milyon yabancı içi de bir çözümünüz varmı...

Yanıtla . 10Beğen . 10Beğenme 21 Nisan 17:10
92

Ali - Sorunun kaynağı 5199 sayılı, “siz ölebilirsiniz o köpekler orda duracak” yasası. Tüm başıboş köpekler derhal toplanarak (sığabilecekleri barınak da bulunmadığı dikkate alındığında) uyutulmalıdır. 10 milyon başıboş zararlıya ev sahipliği yapan ülkede başka çözüm beklemeyin.

Aklını peynir ekmekle yemiş olan Hindistan ve Türkiye dışında Dünyada hiç bir medeniyet devletin temel menat-ı olan can ve nesil güvenliği görevini unutup

başta 200 türü yok etme eşeğine getirerek habitatı katleden ve toplumdaki insanlarını parçalanmasına sebep olan genetiği istilacı - yırtıcı kurt kökeninden gelip 17 farklı agresyondan birinin tetiklemesi ile tüm bu fecaatlere imza atan bir köpeği dişi pençesi arasına sıkıştırmak üzere başıboş olarak gezmesine müsade etmez.

Toplar barındırır sahiplendirir, kısmi kısırlaştırır ve belirli bir dengede uyutur.

Bu zaviyeden baktığımızda itlaf bir tür soykırımı değildir. İnsandan kaynaklansa dahi dengeden çıkıp herkese zahmete zulme dönüşmüş olan bir durumu dengelemektir sadece. Sivri sinekler, tarlaları yok hak eden haşerelerin, denizlerde türleri kırıp geçiren balon balıklarının, kuş grip vb durumlar ile hastalık taşıyan besi hayvanlarının , onlarca ölüme yok açan bakteri düzeyinde yaşamların daha büyük bir fecaate yol açmaması için itlafı gibi zaruriyetin uygulanması zulüm değil rahmet olur.

Böyle olduğu içindir ki devletin ve dininde temel menat-ı olan can ve nesil güvenliği adına benzer durumların tehdit boyuntunda adletmesi dahilinde Peygamberde, Gazi Kemal Paşada bugünün dünyasındanki medeniyetin akıl ve vicdanın ortaya koyduğu itlaf yönünde irade buyurmuşlardır.

Yanıtla . 15Beğen . 8Beğenme 21 Nisan 12:12
137

Ali - @Ali 92 nolu yoruma cevabı: Ne canavarca fikrinden bahsediyorsun. Dinde sebep illet hikmet esastır. Burada siyahdan mevzu o dönem için o çevrede tehdit arzeden türe işaret kullanılır. Ama özne renk konusu değildir özne insanın yaşam alanını tehdit eden unsurun kendisi hangi renge hangi türe denk gelir ise o tehditi bertaraf etmeyi içerip can ve nesil güvenliğini tesis etmeyi içerir.

Bu senin çocuk algısı din alyaşın kertenkele öldürün tutup tüm sürüngenleri öldürme olarak algılayan kesim gibi olmuş. Hicri 14 asırın yalın ayak çadır kültürü içinde zehirli kertenkeleye işaret ediyor halbuki yani keyfi değil bir tehditin ortadan kaldırılmasını içeren bir tebdirdir.

Taklidi iman tahkiki iman arasından farkda sebep ile maksadı hasıl kılarak okuma yapmaktır.

Selametle

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 30 Nisan 23:52
134

Ali - @Ali 92 nolu yoruma cevabı: Tür faşistliği refleksi ile savuma yapanların rahatsızlıklarından biride Whataboutism ( Peki ya'cılık) dır.

Ortaya atılan can yakıcı bir sorun karşısında o soruna dair bir yanıt veya argüman geliştirmeksizin başka bir konuda hakkında "saldırı" yada geçen söylemlerde bulunmak

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 30 Nisan 23:41
128

Zzzzb - @Ali 92 nolu yoruma cevabı: Canavarca fikirlerinize dini de alet etmeseniz keşke peygamber de uygun görmüştür dediğiniz hadise bütün köpekler katledilsin değil siyah köpekleri işaretle söylenmiş olduğu söylenir ayrıca büyük vahşi hayvanların kastedildiği de belirtilir itilaflı dır seni yaratan da köpeği yaratan da aynı Allah dır işe yaramaz zararlı vs diyerek de şirk koşuyorsunuz gerçek istatistiklere bir bakın bakalım sokak ta gezen köpekler mı yoksa insan mı daha zararlıdır hiç birşey yapmıyorlar demiyoruz tabi ki asla istemediğimiz herkesi derinden üzen olaylar malesef ki yaşandı yaşanıyor fakat bunun faturasını bütün hayvanlara kesemezsiniz sizin bakış açınızla değerlendirirsek erkeklerin köpeklerden daha zararlı ve tehlikeli olduğunu biliyoruz her gün kadın cinayeti işliyorsunuz kadına çocuğa hayvana tecavüz ediyorsunuz arkamıza bakmadan yolda yürüyemiyoruz tek başına toplu taşıma da kalamıyoruz ara sokaktan gündüz bile geçerken korkuyoruz sizi güvenli kameralı alanlara toplayalım o zaman dünya daha güvenilir bir yer olur

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 23 Nisan 00:35
108

Serenity - @Ali 92 nolu yoruma cevabı: Ayakta alkışlıyorum.aksini savunanlara 10 ar tane devlet zoruyla verilsin.baksınlar evlerinde.

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 21 Nisan 22:46
91

Ts061 - Köpek yiyen ülkelere ücretsiz olarak ithal edilmeli yollasinlar gemilerini alsinlar

Yanıtla . 13Beğen . 9Beğenme 21 Nisan 12:07
127

Zzzzb - @Ts061 91 nolu yoruma cevabı: Onlar insan da yer tür olarak insan dedim yanlış anlaşolmasın zira insan olan bu cümleyi kurmaz zaten sen ve senin gibileri toplayıp yollasınlar insanlık için büyük adım atılmış olur

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 23 Nisan 00:20
109

Serenity - @Ts061 91 nolu yoruma cevabı: Sana ve sen gibi düşünenlere 10 tane zorla vermeli devlet evinde bakman için.evladının ağzını burnunu parçalayıp yediğinde aklın başına gelir.ne bu köpek sevdası ne tür bir beyin hastalığı.allahın delileri.insanlar,çocuklar ölüyor bu yezit hayvanatlar yüzünden

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 21 Nisan 22:50
102

Yok - @Ts061 91 nolu yoruma cevabı: Senin Allah belanı versin

Yanıtla . 2Beğen . 7Beğenme 21 Nisan 19:03
87

Nermin Dilsiz Masumlar - Oldu başka yine başladık çocuklarla uğraşmaya Eskişehir'de etkili kısırlaştırma yapıldı insanlar bu çocuklara sahip çıktı ve büyük ölçüde hem annelerin ve yavruların sorunları çözümlendi hemde biz gereksiz ve robotlasmis cümlelerle uğraşmaktan kurtulduk sayılır çünkü hala bu konuda saçma söylemler mevcut malesef Avrupa'da sokakta yaşayan çocuk yok çünkü onlar sahipleniyor ve evlerinde hakettikleri yaşamı sagliyorlar bizim çocuklarımız ise ısıtılıp ısıtılıp önümüze sürülen gündem konusu olmaktan kurtulamadı gitti hem insan çocuklarımız hem de bu masum çocuklar Allah'ın bize emaneti

Yanıtla . 11Beğen . 7Beğenme 21 Nisan 11:17
135

Ali - @Nermin Dilsiz Masumlar 87 nolu yoruma cevabı: Eskişehirli İlker bey palavra olduğunu vurglamış. Bunun yanında kısırlaştırmanın saldırganlığı durdurmada adına uydurulmuş en büyük yalandır olduğunu da şuradaki videodan izleyebilirsiniz Buyrun : twtr.to/96hUi

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 30 Nisan 23:45
104

İlker - @Nermin Dilsiz Masumlar 87 nolu yoruma cevabı: Ben Eskişehir liyim yalan söyleme. Her yer köpek. Çocuk lar evde köpek ler dışarıda olacak öyle mi. Sen hangi dünya da yaşıyorsun ya....

Yanıtla . 8Beğen . 2Beğenme 21 Nisan 20:57
86

Vıııırt - Bence çogu uyutulmalı herkese saldırıyorlar 7 yaş üstü köpekler uyutulmalı

Yanıtla . 14Beğen . 8Beğenme 21 Nisan 10:58
85

Habibe Atasoy - Bu canları katlederek mı çözüm sunuyorsun onlarda can yaşama hakları var böyle vahşice bir çözümü sana yapsalar ne gibi bı fikrin olr idi ona bakasan sokaklarda sapıklar caniler her geçen gün türüyor.. Bu masum canlardan kimseye zarar gelmez doğru şefkatli bakım yapılmış olsa yapılmıyor.Barınaklar zaten ölüm kampları her türlü ezet yapılıyor bu canlara sözde müslümanız ya hani?

Yanıtla . 9Beğen . 12Beğenme 21 Nisan 10:55
124

Sinem Dere - @Habibe Atasoy 85 nolu yoruma cevabı: Siz evinizde fare, hamamböcekleriyle mi yaşıyorsunuz? Ayrıca, hayvanseverler neden barınakları güzelleştirmiyor? Ülkede iki binin üzerinde hayvan derneği var, bunlar ne iş yapar? ve de ayrıca Müslümanlar kitaba göre kurban kesmiyorlar mı? Bu ülkedeki hayvanseverler iyi görünmenin kolay yolunu bulmuş gösteriş budalası, riyakâr tipler.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 14:30
83

A Kosar - Popilasyonu önüne geç mek için acil mucadele bir grup sorunlu insanlara bu iş bırakılmaz.63 yaşında hep köpegi olan biriydim.bu başıboş köpekler yüzünden artık bıraktım.yaz geliyor Allah korusun bir hastalik gelse insanlar sokağa çıkamaz

Yanıtla . 13Beğen . 3Beğenme 21 Nisan 10:03
82

Güneş - Tek çözüm hızlı bir şekilde kısırlaştırma, yazık günah bunun vebalini veremezsiniz

Yanıtla . 11Beğen . 5Beğenme 21 Nisan 10:01
81

Şukufem. - Adalara sürgün osmanlı zamanında denenmiş hayvanlar açlıktan birbirlerini yemişler,sokaklarda ki ayaklı suç makinalari olanlar için düsünsün o arkadaş.köylerden veya şehirlerden sokaklara terk erme işini kanunları adam gibi cezalarla uygulasın yetkililer.kısırlaştırma sonuçu 15 yıl sonra bu sorun çözülür.Vicdana bak adaya ac susuz terk edecekmiş.Kısırlaştırılip rehabilitasyon edilmiş köpek ac kalsada saldırmıyor.Sonra bir köpek kısırlaştırılip mahalle sakinlerinde bakildimasindan insanlar neden rahatsız.Köpek miyavlasin mi.havlamsin miyavlasin.Insallah bir gün sokakları kedi büyüklüğünde fareler basar inşallah

Yanıtla . 9Beğen . 6Beğenme 21 Nisan 09:43
80

Elif Ada - Bence her şehirde bakım alanları yapılsın bütün köpekler o bakım alanlarında toplansın gönüllü vatandaşlar hayvan severler imiz isteyenler masrafını üstlenir sevenler de gidip oralarda sever böylece hem o köpekler zarar görmeden rahat kendilerine uygun bir ortamda yaşamış olur hem de bütün insanlar olarak tehlikeden uzak yaşarız onlara da bir şey olmaz biz insanlara da

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 21 Nisan 09:16
79

Sokak Hayvanlari - İzmit ve Kocaeli halkı bu adamı değil başkan adayı bu adamı şehrimizde men ediyorsa bu tarz adamlar bugün hayvan sevmeyen koltuk hırsından insanları zaten sevemezler bu adamlar derhal uyutulmali

Yanıtla . 5Beğen . 11Beğenme 21 Nisan 07:01
78

Sokak Hayvanlari - seni kurtların aç olduğu yere sürgün koyalım bu tarz konuşma nin hadsiz olduğunu anlayasin

Seni AK PARTİ nasıl partiden kovnuyor hele bu konuşmadan ve düşünceden sonra

Yanıtla . 4Beğen . 11Beğenme 21 Nisan 06:59
77

Kocaelili - Köpeklerin tüm şehirlerde bu denli çoğalması normal değil

Zamanında kısırlaştırmayıp başa bela ettiler

Bu baştan yanlış bir başıboşluktu zaten

Lakin ceremesini masum insanlara çektirmek yanlıştır.

Hayvanlar aç susuz kalıyor okadar çabuk çoğalan bir yaratık ki insan gibi 9 ayda doğmuyor oluncada tek olmuyor böyle kısır döngü var.

Gittikçe çoğalıyor.

Evine bir böcek girse o da can taşıyor misal karınca pek mübarek hayvan lakin çoğalınca kendi haline mi bırakıyorsun bir tane bile öldürmedim diyebilir misin

Yada et hiç yemiyor musun sırf hayvancağızın yaşama hakkı var diye

Yoksa sadece köpek sever misin

Kaç köpeğin var kaçı sokak köpeği baktıklarından ama sırf acıdığın için

İnsan canı tehlike arz ederse her şeyi yapar dimi

Yanıtla . 21Beğen . 8Beğenme 21 Nisan 02:52
76

Nokta - Şu çok konuşanları bi saldırıp parçalasalar bakim bu kadar rahat konuşacaklar mı

İçlerinden hangileri kaç sokak köpeğini evine almış bahçesine koymuş öyle eline geçtikçe beslemekle olmuyor

Ben de ahirette insan canını kıymetsiz görenlerden davacıyım

Evine giren fareyi böceği yılanı besler miydin sen

Yada aranızda kaç kişi hayvanların canını düşünüp et tavuk balık yemiyor

Senin çocuğuna köpekler saldırıp bacağından ısırdı mı

Defalarca hastaneye taşıyıp aşı olmak zorunda kaldı mı

Elinde diğer bebeğinle üstüne köpek atladı mı

Yada okula eğitim vermeye giderken köpekler etrafını sarıp saldırdı mı

Tanımadığın huyunu bilmediğin bir sürü aç ve başıboş köpek var

Öyle sadece mahallendekileri düşünmek yetmez

Birgün bizim de ahımız tutar sıra sana gelir

Bunları da Unutma!!!!Kimse katil yada cani değil iş zıvanadan çıktıysa gereği yapılmalıdır.

Yanıtla . 21Beğen . 12Beğenme 21 Nisan 02:34
110

Serenity - @Nokta 76 nolu yoruma cevabı: Ayakta alkışlıyorum

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 21 Nisan 22:54
74

Mehmet K. - Köpekler şehirde diğer hayvanlarada zarar veriyor , kendini hayvansever olarak tanımlayanlara duyurulur.

Yanıtla . 28Beğen . 12Beğenme 21 Nisan 01:32
90

Ali - @Mehmet K. 74 nolu yoruma cevabı: Yaban hayatı olmayan şehir sokak ve mera alanlarındaki hayvanlarımıza sahip çıkmak onları genetik kökeni istilacı olup yırtıcı kurttan türemiş olan köpeğe boğdurmamakla başlar. Ca yakıcı sonuçları bu ( t.ly/beIxN ) adresten bakınız

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 21 Nisan 12:02
73

Sanem - Nihayet biri gerçeği açık ve net bir şekilde ortaya koyma cesareti göstermiş. Teşekkürler Talha bey..

Yanıtla . 27Beğen . 14Beğenme 21 Nisan 01:29
71

Suna - Bunlar böyle düşünüp geceleri nasıl yatıyor acaba, öldükten sonra umarım bu sözleriniz hatırlatılır.. Merak ediyorum sizler kimsiniz, derdiniz bu hayvanlar olmş besleyin kısırlaştırın para ve zahmet gerektiren şeyleri yapmayıp canilik içeren zahmetsiz şeyleri düşünün.. Allah yanlarına bırakmasın o canı siz mi verdiniz onlara, içleri sevgi dolu aç hayvanları nasılda ağzınıza doladınız çünkü onların dili yok... Bu kadar sapık katil canı var onları konuşun . Belediyeler ancak hayvan katleder ağaç keser

başka işleri yok birde avrupayı ağızlarına dolamışlar adamlar yüzyıl önce kısırlştırma yapmaya başlamış o yüzden kedi köpek yok...

Yanıtla . 33Beğen . 22Beğenme 21 Nisan 00:42
105

İlker - @Suna 71 nolu yoruma cevabı: Zarar veriyorsa insanı bile hapse atıyorlar

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 21 Nisan 21:00
70

Sinem Dere - Tedbir kültürü gelişmemiş toplumlar başıboş köpek tehlikesini idrak edemez, üstelik ülkemizde her gün köpek yüzünden yaralanmalar ve ölümler yaşanırken. Konunun bu yüzyılda tartışılması abestir, düşündürücüdür... Başıboş köpekleri barınaklarda besleyemeyiz. Sokaklarda da tutamayız. Elbette ki bu hayvanları uyutmaktan başka bir yol yoktur. Başkan'ı destekliyoruz.

Yanıtla . 24Beğen . 20Beğenme 21 Nisan 00:34
132

Sinem Dere - @Sinem Dere 70 nolu yoruma cevabı: Hastalıklı ütopik düşüncelerle sadece kendinizi gülünç duruma sokarsınız. Sivrisineğin, farenin, böceğin canı yok mudur? Bu hayvanların yaşam alanlarını yok ettiğinize göre neden evinizi gerçek sahiplerine teslim etmiyorsunuz? Sonra ormana gittiğinizde de aslan sizi çiçek ile karşılayacaktır değil mi? Ayrıca, Kuran'da -Ve meleklere: "Adem'e secde edin" dedi. Melekler hemen secde ettiler. Yalnız İblis kibrinin esiri oldu ve secde etmedi.- Bilmem anlatabiliyor muyum? Sevgi pıtırcığı....

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 23 Nisan 21:17
125

Sinem Dere - @Sinem Dere 70 nolu yoruma cevabı: Hastalıklı ütopik düşüncelerle sadece kendinizi gülünç duruma sokarsınız. Sivrisineğin, farenin, böceğin canı yok mudur? Bu hayvanların yaşam alanlarını yok ettiğinize göre neden evinizi gerçek sahiplerine teslim etmiyorsunuz? Sonra ormana gittiğinizde de aslan sizi çiçek ile karşılayacaktır değil mi? Ayrıca, Kuran'da -Ve meleklere: "Adem'e secde edin" dedi. Melekler hemen secde ettiler. Yalnız İblis kibrinin esiri oldu ve secde etmedi.- Bilmem anlatabiliyor muyum? Sevgi pıtırcığı....

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 23:16
88

Ahmet Asli - @Sinem Dere 70 nolu yoruma cevabı: Tüm medeni ülkeler sadece uyutmayla çözebilmişler dört ayaklı haşere sorununu. Bizim cahil oğlu cahil hurafeciler hala varsın insanlar gebersin haşereler yaşasın diye çabalıyorlar. Mucize bu insansı kitlenin bu kadar yıl yaşaması bence.

Yanıtla . 10Beğen . 6Beğenme 21 Nisan 11:53
84

Sevmek - @Sinem Dere 70 nolu yoruma cevabı: Allahın yarattıgı hercan beleki sessiz kulları bize emanet etmiş siz ne kolay öldürme şeklini benimsiyorsunuz masalarınızda oturup cay icip sohbet ederken aklınız nerede kısırlaştırma yok besleme yok eeeee yokodelim kolay utanın allahdan korkun vebalini ergrc ödersiniz vahşet ruhunuza işlemiş sokaklarda tarikatlarda cocuklara kadınlara tecavuz eilirkende sesiniz niye cıkmıyor onlar icinde baş kaldırın hadiiiii sıkar bıraz yurek yok sizde yazıklar olsun

Yanıtla . 4Beğen . 7Beğenme 21 Nisan 10:20
69

Naz - Yeryüzü sırf Insanlarin mı bencılce, hayvanlar dan uzak durun, bır amca köpek vurmuş tü cayır cayır yanarak öldü hak ettı cehennemı bu dünyada yasadı, umarım tüm kotulerın başına onların sahıbı yaradan

Yanıtla . 22Beğen . 19Beğenme 21 Nisan 00:11
68

Naz - Bu derece kötü düşüncede olanı uyutmak lazım uatanmazlar Allahın kullara emanetı onlar Allah'tan korkmazmısınız bence korkun

Yanıtla . 29Beğen . 21Beğenme 21 Nisan 00:06
89

Ali - @Naz 68 nolu yoruma cevabı: Eğer şartlar aşağıdaki gibi uyutun

Eğer ademoğlu tüm canlılardan ayrılıp yeryüzünü imar etmekle mükellef olan 'akıl irade ve vicdan sahibi' değilde yani 'eylemlerinin doğru ve yanlış sonuçlarını bilmeden' sadece fıtratına kodlanmış yırtıcılık ve avlanma güdüsü olan 'kurttan türemiş bir hayvan ise', ve diğer hayvanlar gibi besin zinciri içinde 'avlanacağı ve av olacağı bir safari yaşamı içinde değilde' yaban hayatı olmayan üstelik bir yırtıcıya karşı 'çıplak olarak hiç bir savunması olmayan' akıllı bir formun can ve nesil güvenliğini (Bakın: 't.ly/A8vf0') ve yine onun çevresindeki habitat içinde '200 canlı' türünü yok etme eşeğine getirecek (Bakın : 't.ly/beIxN') bir 'bela haline' geldi isek ?

Evet besin zinciride avlanılmamız gerekirken doğal olmayan bir ortamdaki popülasyon dengemiz çoğalıp herkese zulüm olduğu yerde içinde bulunduğumuz akllı form tarafından tüm tabiatın dengesini sağlamak üzere popülasyon dengemizi sağlamak adına itlaf edilmemizi anlayışla karşılardım.

İş bu sebeple dünyada aklını peynir ekmekle yemiş olan Hindistan dışında dünyada gelişmiş ve gelişmekte olan tüm ülkelerde popülasyon dengesini sağlamadada tek başına kısırlaştırmanın hiç bir matamatiksel karşılığı olmadığı ( Bakın: t.ly/Ddylt ) için zaruriyet içeren itlaf prosedürü uygulanır.

Köpek dahil tüm canlılar kendi yaşam alanı tehdit edildiğinde bu tehditi bertaraf etmek üzere gerekirse can almakta iken, yeryüzünün imar etmekle mükellef olan ademoğlunun kendi can güvenliğini bertaraf etmek en azından köpek kadar hakkıdır !

İnsan pençesi ve dişi olan bir yırtıcı gibi yamyamca davranamacağına göre bu gibi konular tehdit boyuta gelmeden önce bunun önlemini alır.

Bu yüzdendir devletin ve dinin temel menat-ı can ve nesil güvenliği üzerine kuruludur. Böyle olduğu içindir ki insanın yaşam alanını tehdit eden bir boyuta ulaştığında bu konu bunun bertarafı adına Peygamber de Gazi Kemal Paşada insanlığın maruf aklının bugünün dünyasındaki gibi itlaf yönünde irade buyurmuşlardır.

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 21 Nisan 11:59
66

Bilge - Hpayvpanlari uyutmak isteyenleri rabbim sponsuza dek uyutsun hayvanlara belediyeler sahip çıkması lazım açlar ne yapsın hayvanlar bu canlara kim kötülük düşünüyor ise Yüce rabbim onları paramparça etsin bırakın artık bu garipleri yemek verin mama verin kotu dusunceleriniz kendinize donsun

Yanıtla . 31Beğen . 23Beğenme 20 Nisan 23:23
65

Ali Pars - Yaaaa hadi ordan hadi ordan ruhsuz garabet sokaklar babanın malı değil

Yanıtla . 22Beğen . 12Beğenme 20 Nisan 23:01
63

Nergiz Eraraslan - Ya gidin bi işinize rabbim boşun deprem topak kaymazsivermitor bi sigaramasınız hayvanları dağ olmaz orda olmaz defolun gidin dünyayı insanoğlu batırdı bitirdi onlar ac empati yapın siz açken saldırısınız uyutmak nedir suz bi böcek yarabiliyormusinuz Allahın verdiği canı Allah alır avrupaya amerika özenleyim onlar katıl aynı sizin gibi köpek saldırmıyor ac oldukları için koşuyorlar ay hemen saldırdı diyorsunuz hepiniz Allah cezasını Allah veriyor gormuyorsunuz

Yanıtla . 27Beğen . 17Beğenme 20 Nisan 22:33
59

Yanlışsin Bay Başkan. - Allah can vermiş sen diyorsun alalım...ahir ömrümde bu güne kadar çok kötülük gördüm hiç birinin de sorumlusu köpekler değildi...cezaevleri insan öldüren hatta keyif için can alanlarla dolu onlar için çözüm teklifin ne... İstanbul'un sokaklarında ne idugu belirsiz sığınmacilarla dolu ...Kocaeli gibi bir Büyükşehirin ve Türkiye'nin çözüm bekleyen tek sorunu köpekler kedilermi ? daha ötesinde hiç can aldinmi daha önce Allah'ın emanetini teslim ederken gordunmu bir canlıyı onların nefsi yok hesabı yok o halde bile dayanamıyorsun bakmaya...ya sen hiç dusunmezmisin hesap gününü...

Yanıtla . 36Beğen . 11Beğenme 20 Nisan 21:48
58

Anominik - Tebrik ederim cok doğru demiş insan güvenliği herşeyde önemli bıktık artık yeter be kac kere bana da saldırdı bişeyler yapılsın artık

Yanıtla . 27Beğen . 26Beğenme 20 Nisan 21:32
64

Igökçe .i̇yi Düşünelim - @Anominik 58 nolu yoruma cevabı: Insan insana saygi yok..Hayvan dahi insana daga fazla deger veriyor..Bir sokakta kopekler size kendini sevdiriyorsa o sokagın insanlari iyi insanlardır....kacıyorsa suc sizindir..Onlar taşlanmak icin degil sevilmek.icin yaratıldı.onlar doganın dengesi...jsirlaştırma olsaydı planlı niye uyudu belediyeler.bu hayvanxazların suçu yok.insan insan olnayınca ..vebalini alnayın derim.

Yanıtla . 17Beğen . 10Beğenme 20 Nisan 22:35
61

Knn - @Anominik 58 nolu yoruma cevabı: Aynı fikirdeyim. Üçbeş köpek severin sesi yaygarası çok çıkıyor diye kimse bi şey yapmıyor. Çocukları yürüyerek okula markete gönderemiyoruz. Her sokak 3 _5 çoban köpeği ile dolu. Şehirler çoban köpeklerinin, sahipsiz köpeklerin yaşam alanı deyildir. Uydurmuş birileri şehirler hayvanların yaşam alanı diye bir fikir. Yok.öyle birşey. Burası köy değil, çiftlik deyil. Birileri seviyor diye HERKES köpek sevmek zorunda deyil.

Yanıtla . 26Beğen . 21Beğenme 20 Nisan 21:59
57

M.bayergi - Çıkmış bir belediye başkanı köpekleri ya uyutalım yada sürelim unutulacak bir kişi varsa sürülecek sizlersiniz insan olarak başa geldiğinizde beri hep yolsuzluk hırsızlık milletin vergiler nerye gidiyor sizler bu paralarla vatanımızda her şey rahatça yapılacağına hep eksik ve yapılmıyor devamlı milletçe çoğunluğu kısırlaştırma deniliyor verin veterinere maaşını her ilde kasabada bu canları elbirlik kısırlaştırma iyileşince güzel ormanlık yerlerde etrafı çevrili yaşam tarzı barınaklar yaptırın insanlarda görsün gezsin sevsin onlar olmassa insanlar olmus necati onlar Allahın insan oğluna dost arkadaş evini kişiyi korumaya yaratılmış insanlara gele gele şimdimi değer vermeye başladınız gördük depremlerde hep çıkar menfaat bu canların bir an önce kısırlastırılması gerekir onları katletmek sürmek sorun çözmek değildir onlarada canı veren yaradan Allahtır bu canlara yapılan eziyetler hep insanlardan sizler gibilerinden birkaç kişiye saldırmış ya aç yada rahatsız edenlerin yüzünden stresli o canlarda insanlar gibi onlarida rahatsız edip ve taşlardan o da mutlak cevap verir biz hayvan haklarınini yanında savunucu olarak bu canlara çözümü düşünerek verilmeli kısırlaştırma verilen canı Allah alır kuluñ ise cana yardımcı olmak

Yanıtla . 26Beğen . 11Beğenme 20 Nisan 21:22
56

Ubg - yapacak haber olmayınca sokak köpekleri haberi... güzel tıklanma ve yorum oluyor. insanlar birbirine düşüyor oh siz de keyif yapıyorsunuz di mi?

Yanıtla . 12Beğen . 10Beğenme 20 Nisan 21:20
55

Abbas - Sayın başkan aynı duyarlılığı ve cesareti ayılar ve domuzlar hakkında da bekleriz.Bu ayı denen yaratıklar çok önemliyse izole alanlarda yasatilabilir. Bugün köy nüfusu yüzde yediye inmiştir. Ayılar ve domuzlar insanların yaşam alanlarından bertaraf edilmelidir. Şehirlerde sokak köpekleri sebebiyle insanların canları guvensizse köylerde de insanların arıları, mahsulleri, ağaçları ve canları güvende değildir. Yazık ki bu konu ne yetkililerin ne de siyasilerin gündeminde olmamıştır .

Yanıtla . 10Beğen . 10Beğenme 20 Nisan 20:16
54

İsminsiz - Hergün tavuk, kuzu, dana eti yerken iyi. Onların ki can deyil mi? Yılda 1 kez et yemen gerekirken hergün koşa koşa gidip et alıp yiyosun. O küçücuk kuzular , güneş görmemiş ağaç görmemiş civcivler tavuk diye kesilip markete koyulurken sen de alıp lop lop yutarken sesin çıkmıyor. Hayvan sevgisi aklına gelmiyor. Çok yersem çok hayvan katledilir demiyorsun. Sokaktaki köpekleri, milletin evinin önünde, ögrencilerin okul yolunda besleyip onların palazlandırıp sonra ortadan kayboluyorsun. Korkuyla okula giden çocukları görmüyorsun. İmdat diye bağiran kaç tane kadını, çocuğu, genci gördün kurtardın. Ben kaç tane lise öğrencisinin çocuğun ķöpekten kaçarken araba çarpıp havalarda takla atarak yere düşüp öldüğünü gördüm. İnternette girip bakarsan sen de görürsün. Kaç tane gencin korkudan elleleri ayakalarının tir tir titrediğini gördüm. Allah onların yaşadıklarının 100 katını hem bu dünyada hem de öbür dünyada size yaşatsın. Önlem almayan işi suistimal eden tüm yetkililerin de ölümü aynı sebepten olsun.

Yanıtla . 21Beğen . 18Beğenme 20 Nisan 20:15
75

Müfit - @İsminsiz 54 nolu yoruma cevabı: Sakın hayvanlar dokunmayın nice afetler başınıza gelir örnekler var

Yanıtla . 10Beğen . 11Beğenme 21 Nisan 02:25
67

Susma - @İsminsiz 54 nolu yoruma cevabı: Sen ne saçma konuşuyorsun sanki köpeği ürettik baktık koyduk oraya buraya gibi çocuklara hayvan sevgisini ogretmesseniz pislik diye gösterirseniz işte başımıza gelecek olanlar bunlar zaten madem bu duruma gelecekti bu hayvanlar şimdiye kadar kisirlastirilip önlem alinsaymis yok başaramadık madem olsunler diye bir düşünce de nedir ne yapalım tavuk yemeyelim o zaman et yemeyelim Çinliler gibi köpekleri öldürüp yiyelim katledelim Allah bu hayvanları boşuna yaratmadı boş boş konusma

Yanıtla . 10Beğen . 12Beğenme 20 Nisan 23:40
53

Duyarlı Ogretmen - Vah vah vah,bunu söyleyen insan olamazzzz,oturun bir zahmet kuranımizin tefsirini okuyun ,acıdım size gerçekten,Allah ,merhametin zerresi olmayan yüreğinize sevgi koysun inşallah,size sorunun gerçek sebebini söyleyeyim mi,yıllarca görmezden gelindi ,kısırlaştırma yapılmadı,kedilerimizi dahi kisirlastirmak için ,yok oraya git,yok fotoğraflarını cek,yok şu kağıdı al...belediyelerin görevidir bunlar,vergilerimizi nereye harcıyor belediye acaba...Allah'ın yarattigi canı kim oluyorsunuz da sonlandırma kararı veriyorsunuz.kendinize gelin kendinize.ulkedeki sapiklari,katilleri ,yetimin hakkını yiyenleri,çocuklara istismarda bulunanları uyutun.gercek sorunları konusun artık.yaradilan her şeyi sevelim,koruyalım .sizin evinizde baktığınız köpeklerinizin farkı ne acaba çok merak ettim.hic mi Allah'tan korkmazsiniz,can almak ne demekkkk. Hayatınızda hiç barınak gördünüz mü acaba merak ettim,gidin ve sonrasında onlara yapılan zulmü omrunuz boyunca unutabilecek misiniz acaba.en acilinden kisirlastirma seferberliğine baslatiniz

Yanıtla . 34Beğen . 7Beğenme 20 Nisan 19:59
51

Nuri - Bu dünyadan senin gibi hastalıklı düşünceli pislikleri temizlemek gerekir, sen o güzelliklerin tırnağı bile olamazsın!

Yanıtla . 28Beğen . 13Beğenme 20 Nisan 19:56
49

Arzu - Okul çevresinde çocuk parklarında otobüs duraklarında başıboş köpek olmaz her yer büyük gruplar hâlinde surulerle dolu yıllardır söylüyoruz bunlar kisirlastirilmazsa sayı daha da artacak diye sayı arttığı gibi kaç tane masum çocuk canından oldu mama sektörü karşı çıkıyor ama olması gereken barınaklarda toplanmalı ve denetlenmesi biran önce uygulamaya geçilmeli

Yanıtla . 16Beğen . 13Beğenme 20 Nisan 19:52
48

Mirage - Kutsal olan Yaradan'in yarattığı canlardir. Sadece insan değil. Hayal kırıklığı yaratacak talihsiz bir söylem. Eminim oy verenler şimdiden pişman olmuştur.

Yanıtla . 21Beğen . 11Beğenme 20 Nisan 19:51
93

Ali - @Mirage 48 nolu yoruma cevabı: Allahın sünnetullahında yeryüzündeki canlılık eceli ile ölme garantisi içeren karşılılıklı bir hoşgörü üzerine değil, avlandığı ve sonun av olduğu bir besin zinciri üstüne kuruludur. Bu canlılar insanla buluşup bir parça evcilleşince 42 yırtıcı dişi hızı sürüleşme avlanma istilacılık iç güdüleri yartılış kodu olarak ilk günkü gibi yerinde durmaktadır. Ve bun canlılar aç olduğu için değil 20 nin üstünden agresyon dürtüsünden birini tetiklenmesi ile doğal olarak fıtralarının gereğince saldırabilirler ve bu asla onların suçu değildir çünkü doğası budur !

Bakınız köpek beslenildiği bölgeyi sahiplenir bir tehdit hissederse saldırmakta gösterdiği davranışlardan sadece biri. Sadece bu durum dahi neden köpeğin başıboş olarak salık verilip gelişi güzel bir şekilde beslenip bir yere alıştırılmasının dahi koca bir milli güvenlik konusu olduğunu göstermekte yeterlidir. Dalgamı geçiyorsunuz siz...

Her canlı kendi yaşam alanı tehdit ediliğinde bu tehditi ortadan kaldırmak adına bu tehditi bertraf etme adına gerekirse can alıyor mu ?Alıyor...

Bir canlı türü olan insanında o vakit kendi yaşam alanı ve sorumlu olduğu çevredeki habitatın güvenliği tehdit eden bir durumu bertaraf etmesi en azından köpek kadar hakkıdır. Böyle olduğu içindir ki devletin ve dininde temel menat-ı olan can ve nesil güvenliği adına benzer durumların tehdit boyuntunda adletmesi dahilinde Peygamberde, Gazi Kemal Paşada bugünün dünyasındanki medeniyetin akıl ve vicdanın ortaya koyduğu itlaf yönünde irade buyurmuşlardır.

Bu zaviyeden baktığımızda itlaf bir tür soykırımı değildir. Dengeden çıkıp herkes zulme dönüşmüş olan bir durumu dengelemektir sadece. Sivri sinekler, tarlaları yok hak eden haşereler, denizlerde türleri kırıp geçiren balon balıkları, kuş gribi vb durumlar ile hastalık taşıyan besi hayvanlarının , onlarca ölüme yok açan bakteri düzeyinde yaşamların daha büyük bir fecaate yol açmaması uygulanan itlaf zaruriyeti zulüm değil rahmet olur.

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 21 Nisan 12:20
45

Tkbz - Bu bir canilik yazık çok güzel kararmış gibi bir de yazıyor seni uyutsunlar inşallah sen mi verdin onlarn canlarını Allah çok büyük sizin yüzünüzden başımıza gelmeyen kalmıyor depremler seller ama kurunun yanında yaşta yanıyor o hayvanların ahını çekemezsiniz siz bee kısırlaştırma yapn ozanm ama kolayı varken olur mu hiç devlet napuyor paraları acaba

Yanıtla . 22Beğen . 7Beğenme 20 Nisan 19:28
44

Ahmet Yazıcı - Tez bir musibet gelede şu insan popülasyonu azalsa

Yanıtla . 17Beğen . 6Beğenme 20 Nisan 19:27
42

Başak Yasar - Bak bak fikri yok zikri çok, sehir içinde yasayamazmis sürgün ya da uyutmaymis, pardon da siz kimsiniz ki bu konularda bilip bilmeden etkileşim almak icin bilirkişi edasıyla yorum yapıyorsunuz. Sıkıyorsa uyut bakalım.

Yanıtla . 20Beğen . 6Beğenme 20 Nisan 19:04
41

Ayşegül Yıldız - Allah korkusu kalmamış ilahi adalet sizi bulacaktir

Yanıtla . 23Beğen . 5Beğenme 20 Nisan 18:57
40

Hakkı Alka - Tek çare uyutmak köpek zaten çöp yemekten mikrop kapıyor ve acı içinde oluyor araba eziyor...

Hayvansever görünümlü ahmak!

Yanıtla . 8Beğen . 14Beğenme 20 Nisan 18:57
39

Ayse - İslam'dan bahsedenler Allah cezasınızi verecektir

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 20 Nisan 18:56
38

İnsan-ı Kamil - Sokak hayvanlarını kim uyutmak istiyorsa Allah belanızı verecek inşAllah .. Siz kimsiniz ki Allah’ın verdiği, ruh üflediği canı öldürülmesi hakkını kendinizde buluyorsunuz. Öncelik insan diyen şahıslar; Allah size Tin süresinde cevabını vermiş, bir kere zahmet edin, eğer müslümansanız Kur’an-ın tefsirini okuyun, Allah’ın hayvanların da kul olduğunu ve her daim zikir halinde olduklarını yazdığını görün.. Köpeklere karşı bazı toplumların kindar yapıda olacaklarını bildiği için de özellikle Kıtmir köpekten bahsetmiş ki insanlar köpeklere zulüm etmesin diye.. Peki siz ne yapıyorsunuz; Allah’ın ayetlerini hiçe sayarak insanların yanlış eylemleri ve düşünceleri peşinde gidip Allah’a bir insanı şirk koşuyorsunuz..Türcülük yapan, kendini üstün sanan insanlar, unutmayın ki Allah cehennemi köpekler için değil, insanlar için yarattı. Hani nerede sizin üstünlüğünüz ? Allah cennetten kovmadı mı sizi? Neden peki, bu dünyada imtihan etmek için.. Şeytan’a mı uyacaksınız, Allah’a mı diye imtihandasınız.. Allah corona diye gözle görülmez bir virüs vermiş, evden çıkamadınız, camilere gidemediniz, sokaklar köpeğe, kediye kaldı, yine ders almadınız. Depremler, seller, yine ders almadınız. Sokaklar hırsız, arsız,katil, namussuz kaynıyor, onları görmüyorsunuz, köpekler batırılıyor gözünüze.. Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste.. Ne zaman köpekler öldürüyor,zulümler artıyor, ardından büyük musibetler geliyor. Zulüme sessiz kalanlar elbet Allah’ın gazabına uğrayacaktır. KISIRLAŞTIR, YERİNDE YAŞAT.. ÇOK MU ZOR BİR KAP SU, BİR PARÇA EKMEK VERMEK.. ZALİM OLMA EY İNSAN !!

Yanıtla . 34Beğen . 7Beğenme 20 Nisan 18:38
46

Hayvansever - @İnsan-ı Kamil 38 nolu yoruma cevabı: Çok doğru yazmışsın kardeşim bunların gücü hep bu mazlumlara yetiyor zaten...

Yanıtla . 16Beğen . 4Beğenme 20 Nisan 19:48
118

Ulku - @Mahmut Sansa 37 nolu yoruma cevabı: Umarım bu dileğin senin sonun olur

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 10:09
47

Hayvansever - @Mahmut Sansa 37 nolu yoruma cevabı: Gir kendini öldür sen...

Yanıtla . 12Beğen . 4Beğenme 20 Nisan 19:50
36

İnsan - Kesinlikle bulunduğunuz yeri haketmediginizi düşünüyorum. Bu söyledikleriniz psikopatik nazizme benziyor. Sağlıklı çalışan bir beynin ürettikleri olamaz... Bir an evvel profesyonel bir destek almanız sizin için hayırlı olacaktır...

Yanıtla . 26Beğen . 7Beğenme 20 Nisan 12:02
35

Böyle - Ne yazik ki akil Dagitilirken sen magarada saklanmis oradan cikip das olmussun.

Yanıtla . 13Beğen . 7Beğenme 20 Nisan 08:56
34

Meltem - Ben kim böyle düşünüyorsa ki asla saygım yoktur karınca böceğin bile "Rabb'im" ol demiş yaşam hakkı olup,benim sessiz kullarımdır Diye hadisi şerif vardır işine gelince bunu kullanan çok oldu işine gelince, sen kimsin de sana ölüm yargısı düşer oldu sen mi? Ol dedin oldu? Tövbe e haşa kendilerini "yaradan" zanneden büyük grup takımları şaşmaz asla can almaya kalkarsın ki alınan nefes sana atan kalbin sana emanet o bedenden ayrılıp gidiyor da sen kimsin bir düşünerek konuş dinden vurmayın,kutsalmış öylemi insanlar her yarattığı kutsal ve özel sen önce bir insan ol ve iyi bir insan olarak kalmayı dene kim olursa olsun yazıklar Olsun ki kendini ol deyince olduran " Rabb'im" e karşı onun yarattığı annelik dahi nasip ettiği güzel varlıklara elinle çizsen resim yapıp can veremezsin sen kimsin acaba can alıyorsun cahiller ? "Allah'a" yarattığı ve ol dediklerini oldurmaya gücü yetemeyecekler o nefesin bir gün son bulacaktır ? bir düşün sen ayrıtten de uyutulacaksa kalbî, zihni, her anlamda zararlı kim varsa onları uyutacak kişiler çok insanım diye birde yazıp yayınlama bari kutsalmış sen her canlının ne kadar özenle yaratıldığına iyi bak bakalım senin öyle gücün varmı siz kimsiniz acaba hadi öldürdün yarın öldüğünde karşına geçecek canımı aldın diye O zaman hesap verirken ne diyeceksiniz düşün

Yanıtla . 19Beğen . 8Beğenme 19 Nisan 23:28
33

Göktürk - Önceliğin insansa önce başıboş insan sorununu çöz ya uyut ya da sürgün et bu dünyada ki tek zararlı canlı insan gücün yetiyorsa sokaklardan başıboş insan temizle köpek değil

Yanıtla . 26Beğen . 7Beğenme 19 Nisan 23:02
32

R.r - Bu zamana kadar zaten kırsallara sürgün edildiği ve kısırlaştırma yapılmadığı için bu kadar popülasyon var. Kısırlaştır, aşılattır, üretimi engelle ve yerinde yaşat!!!

Yanıtla . 23Beğen . 5Beğenme 19 Nisan 22:45
28

Kemal Yalçın - Bu işin uyutmadan başka çözümü yok, kesin.

Yanıtla . 12Beğen . 28Beğenme 19 Nisan 21:28
26

Gulcan - Allahin verdiği canı almak ne demek tek çözüm uyutmakmi kisirlastir

Yanıtla . 27Beğen . 6Beğenme 19 Nisan 21:03
94

Ali - @Gulcan 26 nolu yoruma cevabı: Kısırlaştırma saldırganlığı ve popülasyon önleme adına uydurulmuş kuyruklu bir yalandır. Dinleyin t.ly/Ddylt

Yanıtla . 3Beğen . 3Beğenme 21 Nisan 12:32
25

Duru - Yaradanı yaradandan ötürü sev ve koru...onlar sessiz kullar. Biz akıllı varlıklar onlara sahip çıkmalıyız . Zulum eden zulüm görür. Anne babasına sahip çıkmayan müslüman bir ülkede köpeğe ve diğer canlılara sahip çıkmaları şaşılacak bir durum. Sayın Köle Rabbim de size acımasız şekilde muamele etsin.

Yanıtla . 25Beğen . 7Beğenme 19 Nisan 20:31
23

Hayvansever - önce seni uyutsunlar bu dünya senin gibi zalimlerden kurtulmuş olur ne kadar kolay böyle konuşmak...

Yanıtla . 23Beğen . 6Beğenme 19 Nisan 20:26
22

Yeliz - Senindaara sürgün etsinler uyutsunlar eyy kalbi taşlaşmış vicdansız

Yanıtla . 23Beğen . 7Beğenme 19 Nisan 20:23
21

Ayşe - Ne demek uyutulacak uyutmak öldürmek demektir sokaklarda hayvanlara zarar veren başı boş insanları sürgün edip uyutun böyle daha iyi olacak aklınızı peynir ekmek yer gibi hayvanlarla bozmuşunuz Allah sizi kendi derdinize düşürsün sokak hayvanları sahipsiz değil

Yanıtla . 22Beğen . 7Beğenme 19 Nisan 19:58
126

Sinem Dere - @Ayşe 21 nolu yoruma cevabı: Son 4 yılda 400'ün üzerinde insan ÖLDÜ, sokaklarda başıboş gezen köpek yüzünden. Nerede bu köpeklerin sahipleri? NEREDE? Ölümlere neden olan bu köpeklerin sahibi nerede? Tez zamanda sokakta köpek besleyenlerin yargılanmaları dileğiyle... "Sahipsiz değilmiş..." lafa bak, laf ola beri gele! Güzelim ülkeyi köpek pisliğine çevirdiniz.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 23:28
18

Kumru - Yorumları okuyorum nutkum tutuluyor benim kocaelimin insanı medeni canlıya saygısı olan insanlardır nasıl böyle şeyler yazabildiler şok oldum vicdan nerede Allah korkusu nerede allahin yarattığına merhamet nerede

Yanıtla . 20Beğen . 7Beğenme 19 Nisan 19:56
16

Elif - Önce İNSAN!! Sokaklarda BAŞIBOŞ KÖPEK İSTEMİYORUZ!! Helal olsun belediye başkanı çok doğru söylemiş, inşallah kısa, sürede icraate de geçirir. Türkiye genelinde ACİLEN ÇÖZÜM İSTİYORUZ BAŞIBOŞ SOKAK KÖPEKLERİ KONUSUNA ??

Yanıtla . 18Beğen . 17Beğenme 19 Nisan 19:42
60

Knn - @Elif 16 nolu yoruma cevabı: Kesinlikle aynı fikirdeyim. Sokaklar ve şehirler bizim ve çocuklarımızın. Çocukları okula markete gönderemiyoruz köpekler saldırır diye. Her sokağı 3 -5 tane "dana kadar büyük köpek" gelmiş sahiplenmiş. Yürüyerek markete gidecek köpek sürüsü olmayan bir tane sokak yok. HERKES KÖPEK SEVMEK ZORUNDA DEYİL. BU ŞEHİRLER ÜÇ-BEŞ KÖPEK SEVERİN TAPULU MALI DEYİL. Şehirler dingonun ahırı da deyil. Şehirler KÖPEKLERİN YAŞAM ALANIDIR fikri hastalıklı bir fikirdir.

Yanıtla . 13Beğen . 9Beğenme 20 Nisan 21:51
15

... - İsrail katliam yapıyor sesiniz bu kadar çıkmıyor bir köpek sorun yarattı kesip dogradiniz hepsini

Yanıtla . 11Beğen . 9Beğenme 19 Nisan 19:34
120

Ulku - @... 15 nolu yoruma cevabı: Ya arkadaş siz sakamisiniz kendi ülkeniz güllük gülistanlık sanki burdada insanlar aç burdada öldürüyorlar bunları görün önce sonra duygu sömürüsü yapın siz bizden ne bekliyorsunuz savaşı bizmi durduracağız bunu bize yazma bu konuda söz sahibi olanlara yaz

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 10:25
12

Rintintin - Marjinal olan sensin, bu milletin hayvanlarla sorunu yok, bunu sorun haline getiren köpürten ve önerilen insancıl gerçek çözümleri dinlemeye bile gerek görmeden elinin tersiyle iten sizin gibiler... amacınıza dair az çok fikrimiz var salak sanmayın bizi.

Yanıtla . 16Beğen . 5Beğenme 19 Nisan 19:27
11

Hakan - Bir ülkede birileri büyük tuvaletini sokağa yapmayı adet edinse yasaklamaya kalk bir çok kişi kalkıp derki yasaklamayın isteyen istediği yere yapsın onlarda bir can birileri karsi cikar bu normal zaten toplumda gsrip adetler edinen bir suru insan yok mu var onemli olan dogru olan ne ise onu uygulamak peki sokak köpeklerinin ne dokunulmazlığı varki sokağın ortasına pisleme özgürlükleri var

Yanıtla . 10Beğen . 6Beğenme 19 Nisan 19:25
10

Ridvan - Köpek dışkısı sanayi atıklarından daha zararlıdır eskiden der tabaklamada kullanılırdı zararı anlaşılınca tamamen bıraktılar içinde bulunan parazitler ölümcüldür aynı tehlike köpek salyasinda da vardır. Köpeklerin ölüm ve yaralama olaylarına karışmalarını söylemeye gerek bile yok peki halkın can ve mal güvenliğini köpeklere karşı kim koruyacak gölcük parklarında başı boş köpeklerin ne işi var bunu belediye görmüyor mu

Yanıtla . 11Beğen . 11Beğenme 19 Nisan 19:18
62

İnsan-ı Kamil - @Ridvan 10 nolu yoruma cevabı: Hastaneler insanların birbirine bulaştırdığı virüs, bakterili hastalarla dolu,köpeklerden hasta değiller. Parklarda hangi köpek size saldırmış da toplatılmasını istiyorsun ? O park babanızın malı mı ? Bu dünya sizin malınız mı ? Ölümsüz mü sanıyorsanız kendinizi ? Sokakları, parkları, ormanları, tüm yeşil alanları talan eden insan, pisleten, çöpleri döken, tuvaletini sağa sola yapan insan, akarsulara sürekli dışkılar, idrarlar akıtan insan ama köpek göze batıyor. Neden, çünkü birileri batirıyor. Siz de o birilerinin aklıyla sürü psikolojisi ile hareket ediyorsunuz. Ne yazık ki Allah’ın sözlerinin hiç önemi kalmamış sizler için, günahmış, harammış bu kelimeler unutulmuş. Varsa yoksa insanların sözleri.. Yüce Allah’ın yarattığı şaheserleri kıyacak kadar insanlara itimat etmişsiniz. Ahirette de emin olun o insanlarla birlikte olacaksınız, şikayetçi olduğunuz köpekler de karşınızda sizi şikayet edecek, kul haklarını, can haklarını isteyecekler sizden..

Yanıtla . 4Beğen . 7Beğenme 20 Nisan 22:19
09

Yapılabilir. - insan hayatı tabiki hayvandan önce gelir. Ama hayvanlara en azından yaşama hakkı verilmeli ve kesinlikle kısırlaştırılmalı. Sahiplendirilen hayvanlar bile bazen yırtıcı olup özelliklede çocuklara saldırabiliyor. Onlarında sahiplerine cezalar verilmeli.

Yanıtla . 13Beğen . 5Beğenme 19 Nisan 18:48
08

Hülya - Allhain verdiği canı Alllah alır onlarda bir can tasiyor hayvanı öldü ren insanın ölüdurmesi yuzdeyuzdur potansiyen katildir.

Yanıtla . 25Beğen . 14Beğenme 19 Nisan 18:35
24

Ay Işığı - @Hülya 08 nolu yoruma cevabı: Aynen benim düşündüğüm gibi

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 19 Nisan 20:26
06

Sade Vatandaş - Özendikleri Avrupa'da sokakta başıboş köpek bulamazsınız, sahiplenilmeyen köpek bir süre sonra uyutulur. Çok kısa sürede ürüyor ve tek seferde 9-10 tane yavruluyorlar. Hayvan düşmanı değilim ancak kendimi güvende hissetmiyorum. Hastaneye git içeride köpekler, pikniğe git çeteleşmişler ödümüz kopuyor, şehrin içinde dolaş aynı manzara, birinin dikkatini çekersem hepsi birden saldırır diye çekine çekine dolaşıyoruz her yerde. Hindistan'da ineğe tapıyorlar inekler sokaklarda geziyor diye dalga geçerdik önceden. Artık köpektapar bir Türkiye olduk. Artık 20 senelik iktidar sonucunda korkmadan bazı adımlar atılmalı. Talha Bey sonuna kadar haklı. Duyar kasanlara kulak asılmamalı zira buna karşı çıkanlardan çok destekleyenler olacaktır. Sosyal medyada EYT meselesi şişirilip şişirilip sonucunda ülke ne hale geldi gördük. Asıl emeklinin hakkı verilemez oldu.

Yanıtla . 23Beğen . 24Beğenme 19 Nisan 10:48
05

M.kadir - Bir zamanlar Azerabaycan'da da köpek sorunu varmış. Çinden, Filipinlerden, Koreden insanlar gelip toplayıp götürmüşler. Aynısını biz de yapabiliriz.Hem ekonomiye katkısı olur. Maşşallah bazıları koyun veya koç gibi...

Yanıtla . 16Beğen . 30Beğenme 19 Nisan 09:07
30

Yaşama Saygı - @M.kadir 05 nolu yoruma cevabı: Sokak hayvanlarına nasıl davranırsanız hayatta size öyle davransın...

Yanıtla . 14Beğen . 6Beğenme 19 Nisan 21:51
04

Mağdur Vatandaş - Uyut bakalım kim kimi uyutuyor sonra

Yanıtla . 19Beğen . 21Beğenme 19 Nisan 08:31
20

B.0 - @Mağdur Vatandaş 04 nolu yoruma cevabı: Aynen. Daha çok beklersiniz

Yanıtla . 0Beğen . 4Beğenme 19 Nisan 19:58
07

Önce Insan - @Mağdur Vatandaş 04 nolu yoruma cevabı: Uyutulacak okadar insan hayatından değerli değiller

Yanıtla . 14Beğen . 20Beğenme 19 Nisan 17:57
03

Yasin Ceylan - Niye "radikal" olsun? Bütün dünyada başıboş köpekler toplanır, bir müddet tutulur, sahiplenilmezse uyutulur.

Yanıtla . 22Beğen . 22Beğenme 19 Nisan 01:41
121

Ulku - @Yasin Ceylan 03 nolu yoruma cevabı: Umarım bu düşündüklerinizi kendiniz bizzat kendi hatanida yasarsiniz

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 10:28
02

Insan - hergün kadınları öldüren erkekleride uyutalımmı yada sürelimmi bir köpek yapınca bütün köpekleri cezalandırıyorsak bir kaç adam kadın öldürüyor diye hepsini cezalandıralım çünkü hukuk bir kaç sene yatırıp salıyor erkeklerideuyutalım

Yanıtla . 34Beğen . 19Beğenme 18 Nisan 23:48
17

Şehirli - @Insan 02 nolu yoruma cevabı: Bu nasıl mantık ya.. Olaya can olarak bakarsan ozaman bakteri virüste can.. Senden besleniyor.. Neden gidip tedavi olup bakteri ve viürleri öldürmek için ilaç ve aşı oluyorsun.. Onunda yaşamaya hakkı var.. Ya artık bi toparlanın.saçma sapan savunmalar yapmayın..abd Avrupa'da köpek yok.. Neden bir öğren..gelişmemiş yobaz ülkelerde bak köpekten pislikten maymundan geçilmiyor. .

Yanıtla . 5Beğen . 8Beğenme 19 Nisan 19:48
14

Bahar - @Insan 02 nolu yoruma cevabı: Garipe gücü yeten bir düzen çünkü

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 19 Nisan 19:31
01

Mehmet Kale - İnsanların yaşam alanına başıboş sokak köpeklerini uygun görenleri lanetliyorum.

Yanıtla . 32Beğen . 27Beğenme 18 Nisan 17:23
119

Ulku - @Mehmet Kale 01 nolu yoruma cevabı: Bende seni lanetliyorum bu dünya sanami ait sen kim oluyorsun lanet bu hatyvanlari hor görüyorsun içinde merhamet olmayan mahlukat bizleri lanetliyormus Allah'ın gazabi sizin gibilerin üstünden eksilmesin

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 10:15
72

Zzzzb - @Mehmet Kale 01 nolu yoruma cevabı: Sen kimsin ki hangi hakla lanetliyorsun iğrencsiniz korkuncsunuz ne kadar cani insan ile birlikte yasadığımız bu zavallı hayvanların haberi yapılınca ortaya dökülüyor bir bitmediniz

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 21 Nisan 00:46
52

İnsan-ı Kamil - @Mehmet Kale 01 nolu yoruma cevabı: ALLAH UYGUN GÖRMÜŞ Kİ YARATMIŞ,KUR’AN DA KÖPEĞİN SADIKLIĞINDAN BAHSETMİŞ DE SİZ KİMİ LANETLİYORSUNUZ? ASIL ALLAH SİZİN GİBİ, O’NUN YARATTIĞI MAHLUKATA İSTEYEREK ZARAR VERENLERİ, ÖLDÜRENLERİ LANETLİYOR.. ALLAH’IN LANETİNE MARUZ KALMAK MI İSTİYORSUNUZ ?!

Yanıtla . 5Beğen . 5Beğenme 20 Nisan 19:56
27

Deniz - @Mehmet Kale 01 nolu yoruma cevabı: Ben de vicdan sahibi olmayan,bir canlının canını almaktan çok rahat bir şekilde bahseden kendini ölümsüz sanan bencil insanları lanetliyorum.Sanki dünya bir tek sizler için yaratılmış, mezarınıza götürürsünüz artık

Yanıtla . 16Beğen . 6Beğenme 19 Nisan 21:04
13

Rintintin - @Mehmet Kale 01 nolu yoruma cevabı: Ben de seni lanetliyorum

Yanıtla . 4Beğen . 4Beğenme 19 Nisan 19:29


Anket 31 Mart 2024 yerel seçimlerinde İzmit Belediye Başkanı kim olmalı?