TÜPRAŞ işçisi değil yönetimi için bir şans!

4

Bugün TÜPRAŞ işçisi için çok önemli bir gün.
TÜPRAŞ yönetimi, Petrol İş Sendikasını bayramdan önce yeniden görüşmeye davet etti.
Kritik görüşme saat 10:00’da başlayacak.
Bu toplantı öncesinde sendika yönetiminden bazı isimlerle de görüştüm.
Genel havayı sordum.
Açıkçası onlar da neyle karşı karşıya olduklarını bilmiyor.
TÜPRAŞ yönetiminin niyetini algılayamıyor.
Fakat…
Şunu adım gibi biliyorum.
TÜPRAŞ işçilerinin ilk defa gönlü bu kadar kırıldı.
TÜPRAŞ işçilerinin ilk defa iş barışı bu kadar bozuldu.
TÜPRAŞ işçisi ilk kez bu kadar aleni bir şekilde iftiraya uğradı.
TÜPRAŞ işçilerinin aldıkları maaş ilk kez bu kadar sorgulandı, herkesin diline dolandı.
Tekrar söylüyorum ve inanın ki öyle yüzde 75 zam istedikleri falan yok.
Bunlar doğru beyanlar değil.
Yine tekrar etmekte fayda görüyorum.
TÜPRAŞ işçisinin 10 bin TL maaş aldığı falan da yok.
Geçtiğimiz ay piyasaya bir bordro sürüldü.
Bu şişirme bordroya göre TÜPRAŞ işçisinin 10 bin TL maaş aldığı iddia edildi.
Ancak ne yazık ki bu durumun foyası sonradan ortaya çıktı arkadaşlar.
Söz konusu bordro; TÜPRAŞ’taki büyük duruşta 20 gün boyunca 8+8 saat çalışan, yani bir günde 4 yevmiye alan bir işçinin bordrosuydu.
Büyük duruşta bazı bakım personelleri 20 gün boyunca günde 16 saat çalıştı.
Ve bu sayede belki de hayatında bir daha göremeyeceği bir bordroya sahip oldu.
Sonuna kadar helal olan parasını kazandı.
Ancak işte bu bordro sanki TÜPRAŞ işçisinin her ay aldığı maaş gibi kamuoyuna yansıtıldı.
Nereden bakarsanız bakın, büyük yanlış, büyük bir ayıba imza atıldı.
Ancak TÜPRAŞ yönetimi bugün daha önce açtığı bütün yaraları sarabilir.
İş barışını, iş huzurunu tekrar sağlayabilir.
TÜPRAŞ yönetiminin tek yapması gereken şey;
Normal bir adım atmak.
Her zamanki gibi davranmak.
Kendi çalışanını rakip gibi, düşman gibi görmemek.
Yani kazanılmış haklarını elinden almaya çalışmamak.
Yani iki yılda bir sözleşme, mazeret izinleri ve mevcut vardiya sistemine göz dikmekten vazgeçmek.
Neticede rekor üstüne rekor kıran, Türkiye’deki en büyük şirketler listesinde açık ara ilk sırada yer alan TÜPRAŞ, başarılarını yıllardır bu şekilde elde etti.
Ve hala büyümeye de devam ediyor.
Eğer bu maddeler bu kadar sorun ve yanlış olsaydı, TÜPRAŞ bu kadar büyüyebilir miydi?
Demek ki işverenin büyüttüğü, işçisini küstürdüğü kadar büyük bir mesele değilmiş.
Maliye uzmanı TÜPRAŞ’ın genel müdürü İbrahim Yelmenoğlu’nun aslında bunları benden daha iyi bilmesi lazım!
Ama neyse…
Bugünkü toplantı çok önemli.
Gelin dört rafinerinizdeki yaklaşık 4 bin 500 çalışanınızın gönlünü kazanın.
Bunu en çok kendiniz için yapın TÜPRAŞ yönetimi!
En çok kendiniz için yapın!
TÜPRAŞ çalışanına, kendiniz için sahip çıkın!
Onlar zaten TÜPRAŞ’a her zaman sahip çıkıyorlar.
Hem de canları pahasına…

4 YORUMLAR

  1. Ne iş yaptıklarını hangi donanımda olduklarını ne biliyorsunuz ki yorum yapıyorsunuz Halo ve Anonim. Herkesi kendiniz gibi çapsız mı sandınız. 7 lira maaşı hayal bile edemediğiniz için kazanamazsınız da.Tüpraş işçisine kazandığı her kuruş anasının sütü kadar helaldir.Adamların ciğerlerine nefesine işliyor benzin kokusu

  2. Kendini Bilmez iki Dangalak Adamlar orda sizin gibi göt büyüterek maaş almıyor
    Kendiniz giripde alamadığınız için alanlarada bok atmayın o bokta boğulursunuz Hak edip Hakkını Alan Herkese Helali Hoş olsun
    Boş konuşanlarada kapak olsun

YORUM YAP

Lütfen yorumunuzu girin!
Lütfen adınızı buraya girin